نظارت هوشمند واحد‌های نانوایی در تهران آغاز شد

  • 1402/09/01
  • 285 بازدید

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی گفت: اخیرا با راه اندازی سامانه نظارت بر خط نانوایی‌های کشور، بازرسی‌ها بصورت آنلاین و از طریق کارتخوان‌های فروش انجام می‌شود.

مسعود امراللهی مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی تصریح کرد: با راه‌اندازی سامانه نظارت برخط نانوایی‌های کشور بازرسی‌ها به صورت هوشمند از طریق سامانه  یا بررسی دستگاه‌های کارتخوان فروش نان در خود واحدهای صنفی انجام می‌شود.


وی اذعان داشت: در بازرسی های اخیر یک واحد نانوایی توسط سامانه هوشمند شناسایی شد که در یک بازه زمانی سه ماهه ۱۴ هزار قرص نان را خارج از شبکه رسمی از طریق کارت هدیه خریداری کرده بود.


امراللهی، با بیان اینکه نظارت هوشمند بر فروش نان به صورت برخط  و پایلوت در تهران آغاز شده است، خاطر نشان کرد: در این فرآیند بازرسان با مراجعه به واحدهای صنفی و وارد کردن کد مخصوص خود در دستگاه‌های کارتخوان هوشمند می‌توانند به عملکرد نانوایی‌ها دسترسی داشته باشند.


مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهادامراللهی یادآور شد: به منظور شفافیت عملکرد نانوایی‌ها و جلوگیری از هرگونه تخلف احتمالی لازم است که کارتخوان‌های هوشمند نانوایی‌ها در اختیار شهروندان قرار بگیرد.




باشگاه خبرنگاران جوان