هشدار احتمال ورود ملخ صحرایی به کشور

  • 1402/03/08
  • 220 بازدید

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات گفت: با توجه به بارش های بالاتر از نرمال در عربستان و شرق آفریقا، احتمال ورود ملخ صحرایی به کشور وجود دارد.

سعید معین مدیرکل مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات، از احتمال حمله ملخ صحرایی خبر داد و تصریح کرد: با توجه به بارش های مناسب و بالاتر از نرمال در جنوب و مرکز عربستان و همچنین شرق آفریقا در ۲ ماه گذشته احتمال ورود ملخ صحرایی به کشور وجود دارد.


وی افزود: با وجود آنکه در جنوب عربستان و بخش هایی از یمن، پوره ها بالدار شدند، از این رو با استمرار این روند جمعیت ملخ ها از جنوب شبه جزیره عربستان به سمت شمال شبه جزیره حرکت می کنند.


مقام مسئول اذعان داشت: اکنون در استان های جنوبی ردیابی و پایش علیه ملخ صحرایی در حال انجام است و همواره سموم و آفت کش مورد نیاز برای مبارزه علیه ملخ صحرایی تامین و تدارک دیده شده است.


معین، درباره آخرین وضعیت مبارزه علیه ملخ بومی عنوان کرد: در اکثر مناطق شمالی کشور، مبارزه علیه ملخ بومی در حال انجام است و سطح مبارزه همانند سال گذشته به ۶۰ هزار هکتار رسیده است.


مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات خاطر نشان کرد: اکنون مبارزه علیه ملخ های بومی در مناطق سردسیر استان های کردستان، آذربایجان غربی و بخشی از آذربایجان شرقی و اردبیل به تازگی‌شروع شده و پیش بینی می شود که سطح مبارزه علیه ملخ های بومی در کل کشور به ۲۰۰ هزارهکتار برسد.




وزارت جهاد کشاورزی