بازار شکلات آب رفت!

  • 1401/12/24
  • 397 بازدید

به گفته دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران واحدهای تولیدی ظرفیت خالی دارند و در سال‌ جاری با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و کاهش قدرت خرید مردم این صنعت ۳۰ تا ۴۰ درصد بازار خود را از دست داده است.

جمشید مغازه‌ای دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران، با بیان اینکه قیمت شیرینی و شکلات اخیرا افزایش نداشته، بیان کرد: تقاضا هم متناسب با نقدینگی و قدرت خرید مردم نسبت به سال‌های گذشته کوچک‌تر شده است.


مقام مسئول تصریح کرد: تولیدکنندگان با این مشکل مواجه هستند که اگر قیمت را افزایش دهند، مشتری‌ها هم کمتر می‌شود. اما قیمت‌ها نسبت به سال قبل، به دلیل برداشته شدن ارز ترجیحی و افزایش قیمت شکر، روغن، آرد و غیره افزایش داشته است.


به گفته دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات واحدهای تولیدی ظرفیت خالی دارند و فقط بر اساس سفارش تولید می‌کنند. در سال‌ جاری با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و کاهش قدرت خرید مردم این صنعت ۳۰ تا ۴۰ درصد بازار خود را از دست داده است.


دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران، با بیان اینکه صادرات هم مشکلات خاص خود را دارد، مشکلات تامین مواد اولیه، تحریم، بخشنامه‌های جدید برای بازگشت ارز حاصل از صادرات و غیره را از جمله مشکلات مربوط به صادرات عنوان کرد.




خبرگزاری ایسنا