برداشت زیتون در گرمسار آغاز شد

  • 1401/11/02
  • 335 بازدید

رئیس اداره جهاد کشاورزی گرمسار از آغاز برداشت زیتون در باغات این شهرستان خبر داد و گفت: برداشت چهار هزار و ۵۰۰ کیلوگرم زیتون پیش‌ بینی می‌شود.

اکبر اسکندری زاده رئیس اداره جهاد کشاورزی گرمسار، در حاشیه بازدید از باغات زیتون گرمسار ضمن بیان اینکه این منطقه یکی از مکان‌هایی که مستعد تولید و پرورش زیتون در کشور است، اظهار کرد: در این منطقه انواع ارقام زرد روغنی، کنسروی، آلیا ومانزالیا زیتون توسط باغداران کشت و تولید می‌شود.


مقام مسئول، ضمن بیان اینکه کشاورزان منطقه طی سنوات گذشته نسبت به تولید زیتون رغبت بسیار خوبی نشان دادند، تصریح کرد: هم اکنون یک هزار و ۸۰۰ هکتار باغ زیتون در این شهرستان وجود دارد که طی این فصل سال کار برداشت این محصول آغاز شده است.


وی، با بیان اینکه متوسط برداشت زیتون از هر هکتار چهار تن است، عنوان کرد: تولید زیتون و فرآورده‌های آن نظیر روغن کشی و تهیه عصاره برای محصولات آرایشی بهداشتی و غذایی یکی از ظرفیت‌های ویژه و مطلوبی که در صورت توجه کافی می‌تواند سود سرشاری را نصیب منطقه کرده و به بخش اقتصادی استان سمنان نیز کمک کند.


رئیس اداره جهاد کشاورزی گرمسارخاطر نشان کرد: سرمایه گذاران پیرامون زیتون و فراورده‌های آن در این شهرستان حمایت می‌شوند و با توجه به وجود ظرفیت‌های خوب در راستای تولید زیتون و فرآورده‌های آن برای غرب استان سمنان این مهم را می‌طلبد تا برای آن تبلیغات مناسبی صورت گیرد تا سرمایه گذارن به این حوزه جذب شوند.




خبرگزاری مهر