رتبه نخست لرستان در کشت دانه روغنی کاملینا

  • 1401/11/01
  • 296 بازدید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در بحث کاملینا با کشت ۵۰۰۰ هکتار رتبه اول را در کشور داریم.

سیدعماد شاهرخی رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، در نشست بررسی وضعیت کشاورزی شهرستان پلدختر که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، عنوان کرد: در الگوی کشتی که شاید حدود ۵۰ سال بود روی زمین مانده بود الان شروع شد و بخشی از آن کشت قراردادی است.


مقام مسئول افزود: ما در زمینه کشت قراردادی با ۹۸۹۸ قرارداد که با کشاورزان استان بستیم ۹۳ درصد سطح گندم آبی را زیر پوشش بردیم و امیدواریم با حمایت دولت سال آینده تمام محصولات را زیر پوشش ببریم.


وی تصریح کرد: در بحث دانه‌های روغنی چهار برابر سال قبل عملکرد داریم، بالغ‌بر ۹۰۰۰ هکتار کشت دانه‌های روغنی انجام شده و سطح کاملینای استان ۵۰۰۰ هکتار بوده و رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده‌ایم.


شاهرخی اذعان داشت: کل گلخانه‌های استان تا قبل از دولت سیزدهم ۷۸ هکتار بوده که در همین یکسال کاری که از صفر شروع شده و تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد ۳۵ هکتار گلخانه به ظرفیت استان اضافه شده است. و در بحث تولید گندم نسبت به سال قبل ۱۲۰ درصد رشد داشتیم و امسال پیش ‌بینی می‌کنیم ۳۲۰ هزار تن گندم تحویل سیلوهای غله بدهیم.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان یادآور شد: در رفع تعارضات در حدود ۴۰۰ پلاک که از سال‌های گذشته رفع تداخل شده فقط ۳۰۰ پلاک آن در همین یک سال اخیر انجام شده است. و در بحث مردمی‌سازی یارانه‌ها ۴۵۰ میلیارد تومان به تولیدکنندگان پرداخت شد که روند تولید دچار نقص نشود.


 




خبرگزاری ایسنا