2800هکتار از اراضی شهرستان گالیکش به کشت سویا اختصاص یافت

  • 1395/05/07
  • 690 بازدید

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش اعلام کرد: با پایان برداشت محصولات پاییزه و فرا رسیدن فصل کشت محصولات تابستانه، در سال زراعی جاری 2800 هکتار از اراضی زراعی شهرستان به زیر کشت سویا رفته است.

حبیب الله زارع افزود: برای کشت سویا در شهرستان بالغ بر 198 تن بذر سویا از ارقام کتول و سامان توزیع شده و تاکنون 2500 هکتار از اراضی کشت شده دارای سطح سبز می باشد.

وی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی سویا نسبت به پارسال افزایش 15 درصدی دارد، افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از 7500 تن دانه سویا در شهرستان تولید شود.

به گفته مدیر جهاد کشاوررزی گالیکش حدود 50 درصد از اراضی زیر کشت سویا به صورت حفاظتی و با حفظ بقایای گیاهی کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش افزود: کشت سویا در شهرستان از اواسط اردیبشهت آغاز می شود و تا اواخر تیرماه ادامه دارد و در سال جاری بالغ بر 15 هکتار سویای بهاره در شهرستان کشت شده است که به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی دارای وضعیت رویشی و زایشی مطلوبی می باشند.

زارع یادآور شد: در شهرستان گالیکش یک کارخانه روغن کشی وجود دارد که روزانه توان استحصال 500 تن روغن را دارد.

سویا بیشترین میزان پروتئین را در بین دانه ها روغنی داراست و بهترین غذا برای دام و طیور به ویژه مرغداری ها محسوب می شود ، این محصول را می توان بلافاصله بعد از برداشت گندم و بدون نیاز به شخم مجدد و اتش زدن کاه و کلش به طور مستقیم در زمین کاشت و بعد از 90 روز هم برداشت کرد.



خبرگزاری میزان