تولید دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرکبات در مازندران

  • 1395/04/31
  • 1159 بازدید

به‌دلیل آنکه تولید مرکبات در کشور کفاف نیاز داخل را می‌دهد، از وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت انتظار می‌رود برای صادرات به تولیدکنندگان یارانه و تسهیلات دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در واکنش به واردات نارنگی از پاکستان گفت: میزان تولید مرکبات در کشور به اندازه‌ای است که نگران مازاد تولید هستیم.

دلاور حیدرپور افزود: در سال گذشته ۲,۵ میلیون تن انواع مرکبات در مازندران تولید شد که هنوز بخش کوچکی از آن در انبارها باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرکبات در مازندران تولید شود که حدود ۶۰۰ هزار تن آن را نارنگی تشکیل می‌دهد.

حیدرپور ادامه داد: از وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت انتظار می‌رود با فراهم کردن تسهیلات و پرداخت یارانه کمک کنند مازاد تولید به جای ضایع شدن، صادر شود تا بازار دچار مشکل نشود.

وی تصریح کرد: از سال گذشته تنها دوهزار تن مرکبات از گمرکات مازندران صادر شد، در حالی که برای صادرات ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن مرکبات آمادگی وجود دارد.

حیدرپور یادآور شد: تولید نارنگی در پاکستان بسیار بالا است، اما تولید این محصول در کشور ما نیز کفاف نیاز داخل را می‌دهد، پس هیچ نیازی به واردات نداریم.



خبرگزاری ایانا