۵۵ هزار تن میوه تنظیم بازار مصرف شد

  • 1395/01/24
  • 787 بازدید

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی با بیان اینکه از ۶۲ هزار تن میوه ذخیره شده برای شب عید حدود ۵۵ هزار تن آن به بازار عرضه شده است،گفت: باقی مانده محصولات به تدریج به بازار تزریق می‌شود.

حسین صفایی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مباحث مطرح شده مبنی بر اضافه آمدن میوه‌های ذخیره شده برای تنظیم بازار شب عید و احتمال فاسد شدن این محصولات، اظهار داشت: ذخیره میوه شب عید براساس پیش‌بینی کمیته‌های راهبری تنظیم بازار استان‌ها بوده که برآوردهای خود را در این زمینه به ما اعلام کرده بودند و ما نیز پس از تعدیل آمار، اقدام به ذخیره‌سازی سیب درختی و پرتقال کردیم.

وی با بیان اینکه تامین کافی و انتقال به موقع سیب درختی و پرتقال به مقاصد مصرف، یکی از دلایل مهم آرامش بازار میوه شب عید امسال بود، افزود: وقتی میوه‌ای به مدت سه ماه در سردخانه‌ای نگهداری می‌شود، هنگام عرضه به بازار باید مجدد دسته‌بندی و ضایعات آن گرفته شود که این ضایعات هم به عنوان خوراک دام مورد استفاده قرار می گیرند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی با بیان اینکه امسال ۴۳ هزار تن پرتقال و ۱۹ هزار تن سیب برای ایام عید ذخیره‌سازی شده بود، گفت: از این میزان ۳۹ هزار تن پرتقال و ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن سیب به بازار عرضه شده و باقی مانده آن هم طی روزهای آینده که ممکن است با نوسانات قیمتی مواجه باشیم، به تدریج به بازار تزریق خواهد شد.



خبرگزاری مهر