مناسب نبودن امکانات کلان تولید صادرات نان صنعتی را ناجیز کرده

  • 1394/09/26
  • 1055 بازدید

مدیرکل کانون صنایع غذایی ایران با اشاره به روند رو به رشد صادرات نان حجیم شده و لایه‌ای از کشور گفت: در حال حاضر صادرات خوبی در این بخش به کشور عراق داریم ولی با توجه به ظرفیت‌های بالای صنعت تولید نان صنعتی، این میزان صادرات بسیار ناچیز است.

کاوه زرگران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بازار بسیار پرسود نان حجیم شده در جهان گفت: کشور ایران دو الی سه سال است که وارد بازار جهانی نان صنعتی شده ولی در همین مدت نیز هر ساله با روند رو به رشد حجم صادرات چنین نان‌هایی از کشور روبرو بوده است.

وی افزود: در حال حاضر انواع نان‌های صنعتی ایران با برندهای ایرانی و عراقی به کشور عراق صادر می‌شود که پیش‌بینی می‌کنیم این روند در سال‌های آینده بیش از پیش گسترش یابد.

زرگران با تأکید بر اینکه نان‌های صنعتی در تمام دنیا به عنوان سالم‌ترین اسنک مصرفی خرید و فروش می‌شود، اظهار کرد: در کشور ما از چند سال گذشته سرمایه‌گذاری‌های بسیار کلانی در بخش تولید نان صنعتی و حجیم انجام شده که توانایی ایران را در صادرات این محصول خوراکی بسیار افزایش داده است.

به گفته عضو هیأت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان صنعتی در حال حاضر با توجه به روند رو به رشد صادرات انواع نان لایه‌ای از کشور، متأسفانه میزان صادرات این نان از کشور در مقایسه با کشورهای دیگر بسیار ناچیز است.

مدیرکل کانون صنایع غذایی ایران با بیان اینکه شرایط رکود گسترده در صنعت کشور موجب شده تا تولید و صادرات نان‌های صنعتی تحت‌الشعاع قرار گیرد اظهار کرد: متأسفانه سیاست‌های دولت یازدهم در حوزه آرد و نان موجب عقبگرد این صنعت نسبت به تولید و صادرات شده است.

وی ادامه داد: ایران قابلیت بسیار بالایی در تولید و صادرات نان صنعتی دارد و چنانچه دولت با اتخاذ سیاست‌های حمایتی روند توسعه این صنعت را تسریع کند، آینده بسیار روشنی برای صادرات نان حجیم شده از کشور وجود خواهد داشت.



خبرنگاران جوان