تولید پسته در کشور به ۳۷۰ هزار تن رسید

  • 1402/10/21
  • 208 بازدید

مدیرکل دفتر میوه‌های سردسیری گفت: برآورد‌های اولیه حاکی از آن است که تولید پسته به بیش از ۳۷۰ هزار تن می‌رسد.

داریوش سالم پور، مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک معاونت امور باغبانی تصریح کرد: سند همکاری مشترک فنی پسته میان ایران و فائو (TCP) یکی از سندهای مهم، کاربردی و راهبردی محسوب می‌شود که طی آن با استفاده از ظرفیت‌های فنی و اعتباری این سازمان، تمام فرآیندهای تولیدی، فرآوری و نظارت‌های بهداشتی و صادراتی پسته به صورت کارآمد به‌روز می‌شود.


وی اذعان داشت: بر اساس این سند همکاری مشترک، در پروژه بهبود تولید و صادرات پسته از طریق استقرار مدیریت همه‌ جانبه و تلفیقی محصول از استانداردهای بین‌المللی و ظرفیت مشاوره‌های فنی بین‌المللی و تجهیزات روز جهان استفاده می‌شود.


مقام مسئول تاکید کرد: پس از دو سال، خدمات پشتیبانی فائو در حوزه این پروژه ادامه خواهد یافت و همه ذینفعان بخش دولتی، تحقیقاتی، پژوهشی، تشکل‌های بخش خصوصی، انجمن پسته، سازمان غذا و دارو و سازمان حفظ نباتات کشور دخیل هستند.


سالم‌پور درباره تولید پسته حاطر نشان کرد: بر اساس برآوردهای اولیه از استان‌ها، بیش از ۳۷۰ هزار تن تولید این محصول را خواهیم داشت. در دو سال گذشته به علت سرمازدگی بهاره، کم‌محصولی در حوزه باغات پسته داشتیم، اما امسال وضع تولید بهتر شده و صادرات نیز رو به رشد است.




اقتصاد آنلاین