صادرات طلای سرخ ۲۸ درصد افزایش یافت

  • 1402/09/27
  • 215 بازدید

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: بنابر آمار ۸ ماهه گمرک، صادرات زعفران نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد رشد داشته است.

غلامرضا میری، نایب رئیس شورای ملی زعفران اظهارکرد: قیمت کنونی هر کیلو زعفران دسته ۴۷ میلیون و ۵۰۰ تا ۴۹ میلیون تومان، پوشال ۵۴ میلیون و ۵۰۰ تا ۵۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سرگل ۵۷ تا ۵۸ میلیون تومان و نگین ۵۸ تا ۶۵ میلیون تومان است.


مقام مسئول، از تعادل عرضه و تقاضا در بازار زعفران خبر داد و اذعان داشت: عرضه و تقاضا بصورت روتین در حال انجام است و خوشبختانه کشاورزان آگاه هستند که با وجود کاهش تقاضا در بازار، عرضه غیرمعقول و نامتعارف نداشته باشند که تعادل بازار از بین نرود.


وی تصریج کرد: در سنوات گذشته سازمان تعاون روستایی در راستای حمایت از کشاورزان و جلوگیری از کاهش قیمت زعفران اقدام به خرید حمایتی زعفران می کرد، اما امسال بدلیل کاهش تولید و تعادل قیمت ورود پیدا نکرده است؛ هر چند تعاون روستایی ابزار و امکانات لازم را در اختیار دارد که در صورت کاهش قیمت ورود کند.


نایب رئیس شورای ملی زعفران درباره آخرین وضعیت صادرات زعفران یادآور شد: بنابر آمار صادرات زعفران تا پایان مهر ۵۰ درصد رشد داشته که بدلیل کاهش صادرات آبان، میزان رشد صادرات  به ۲۸ درصد رسیده است.


میری خاطر نشان کرد: با رفع موانع صادراتی پیش بینی می شود که تا پایان سال صادرات زعفران رکورد بزند، در غیر این صورت با استمرار موانع فعلی قاچاق زعفران افزایش می یابد.




باشگاه خبرنگاران جوان