نهاده وارداتی دوباره قیمت مرغ را گران کرد

  • 1402/09/20
  • 160 بازدید

اسدالله‌نژاد‌ کارشناس صنعت طیور،‌ مشکلات توزیع و گرانی نهاده را دلایل افزایش قیمت مرغ در چند روز گذشته عنوان کرد.

قیمت مرغ در چند روز گذشته به کیلویی 96 هزار تومان رسیده این در حالی است که نرخ مصوب دولت 75 هزار تومان است و فروشندگان 21 هزار تومان در هر کیلو گرانتر می‌فروشند.


حبیب اسدالله نژاد کارشناس صنعت طیور، مشکلات توزیع و گرانی نهاده را عامل گران شدن مرغ در چند روز اخیر عنوان و اعلام کرد: قیمت مصوب هر کیلو سویا از ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان فصل تابستان به ۲۰ هزار و ۹۰۰ تومان در روزهای اخیر رسیده با این حال با همین قیمت هم به درستی نمی شود، و مرغداران مجبورند از بازار آزاد با قیمت‌ هر کیلو ۳۵ هزار تومان خریداری کنند.


به گفته وی، با وجود آنکه قیمت مصوب جوجه یکروزه ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان است، مرغدار مجبور است به قیمت‌های ۲۷ هزار تومان بخرد.

 نوسان قیمت مرغ در ماه‌ها و سالهای گذشته وجود داشته و معمولا قیمت ها رفت و برگشت دارد، آخرین بار قیمت مرغ در فصل بهار نزدیک به 100 هزار تومان شد و پس از مدتی با واردات به موقع نهاده به نرخ مصوب 75 هزار تومان برگشت.


سالانه حدود 15 میلیون تن خوراک دام که 75 درصد نیاز دام و طیور کشور است از واردات تامین می شود، 70 درصد هزینه تولید مرغ هم قیمت نهاده است.


بک منبع آگاه با اشاره به اینکه در آبان ماه 130 میلیون قطعه جوجه ریزی طبق نیاز کشور انجام شده است و مرغ کامل نیمه اول دی ماه وارد بازار خواهد شد.




خبرگزاری فارس