پتانسیل تولید ۲۰۰ هزارتن قزل آلا در کشور

  • 1402/09/11
  • 246 بازدید

مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت: با توجه پتانسیل مزارع امکان تولید سالانه ۲۰۰ هزارتن قزل آلا و کسب رتبه نخست رتبه اول دنیا به شرط ایجاد بازار وجود دارد.

آرش نبی زاده مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی، از کاهش قیمت قزل آلا در بازار خبر داد و تصریح کرد: نرخ کنونی هرکیلو قزل آلا سرمزرعه ۱۴۰ هزار تومان و عمده فروشی تهران ۱۵۰ هزار تومان است.



وی افزود: برآوردها حاکی از آن است که روند کنونی قیمت قزل آلا در بازار ادامه یابد و تنها ممکن است در شب یلدا بدلیل ازدیاد تقاضا با نوساناتی روبرو شود.



مقام مسئول، درباره آخرین وضعیت صادرات قزل آلا اذعان داشت: بنابر آمار ۸ ماهه گمرک ۷ هزار تن قزل آلا به بازارهای هدف صادر شده است و پیش بینی می شود که تا پایان سال به ۱۰ تا ۱۲ هزار تن برسد.



نبی زاده بیان کرد: برآوردها حاکی از آن است که امسال تولید قزل آلا به ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزار تن برسد، درحالی که رکورد تولید ۱۷۰ هزار تن قزل آلا در کشور هم داشته ایم.



مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی، با بیان اینکه مزارع پرورش ماهی با ۳۰ تا ۳۵ درصد ظرفیت خود کار می کنند، یادآور شد: با توجه به نبود بازار، تولیدکنندگان با حداقل ظرفیت کار می کنند، درحالی که با ایجاد بازار و افزایش قدرت خرید خانوار امکان تولید ۲۰۰ هزارتن قزل آلا و کسب رتبه اول در دنیا وجود دارد.



 




باشگاه خبرنگاران جوان