تامین سالانه ۲۰۰ هزارتن گوشت کشور توسط عشایر

  • 1402/09/02
  • 227 بازدید

مدیرعامل اتحادیه تعاونی عشایر گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید گوشت عشایر تا پایان سال به حدود ۲۰۰ هزارتن برسد که براین اساس این میزان گوشت توسط جامعه عشایری تامین می‌شود.

فضل خرم مدیرعامل اتحادیه تعاونی عشایر اظهارکرد: با توجه به بهبود بازار نهاده‌های دامی، استقبال دامداران و تولیدکنندگان به تولید افزایش یافته است که امیدواریم روند فعلی تامین نهاده در بازار استمرار یابد.


وی افزود: مسئولان در راستای تنظیم بازار اقدام به واردات گوشت کردند که این امر منجر به تعادل نسبی قیمت در بازار شد، اما میزان آن درحدی نیست که بخواهد به تولید داخل ضربه بزند.


خرم اذعان داشت: اگر سیاست‌ها به سمت و سویی رود که گوشت صنعتی وارد و گوشت مصرفی از تولید داخل تامین شود، اثر مطلوب تری در بازار ایجاد خواهد شد.


مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عشایر دامداران متحرک تصریح کرد: سال گذشته میزان عرضه دام عشایر ۳۰ درصد بیشتر از سال‌های قبل بود که امسال این موضوع اثر خود را در کاهش عرضه دام نشان می‌دهد.


مقام مسئول یادآور شد: برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید گوشت عشایر به حدود ۲۰۰ هزار تن برسد که بر این اساس بخشی از گوشت تولیدی مورد نیاز کشور توسط جامعه عشایر تامین می‌شود.




باشگاه خبرنگاران جوان