برداشت میگو از مزارع خوزستان آغاز شد

  • 1402/06/30
  • 317 بازدید

معاون آبزی‌پروری شیلات خوزستان از آغاز فصل برداشت میگوی عاری از بیماری در سطح مزارع پرورشی استان خبرداد.

مرتضی سوری معاون آبزی‌پروری شیلات خوزستان اظهارکرد: سطح زیر کشت پرورش میگو در سال جاری در استان خوزستان بیش از ۶۰۳ هکتار بوده که تاکنون بیش از ۳۰ تن میگوی وانامی از مزارع پرورشی مجتمع چوئبده آبادان صید شده است.


وی، با اشاره به شیوع بیماری در برخی استان‌ها عنوان کرد: به واسطه اقدامات پیشگیرانه نظیر استفاده از مراکز نوزادگاهی میگو، افزایش نظارت و مراقبت‌های بهداشتی کارشناسان شیلات و دامپزشکی، دقت در فیلتراسیون آب مزارع پرورشی، بهبود مدیریت آب و غذادهی استخرها و همچنین بهره‌گیری از دانش فنی کارشناسان و متخصصان داخلی در این عرصه، شاهد برداشت میگو عاری از بیماری‌های مسری نظیر لکه سفید و AHPND طی ۲ سال اخیر هستیم.


سوری اذعان داشت: میانگین وزن انفرادی میگوی صیدشده نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد رشد داشته و زمینه عرضه تولیداتی با کمیت و کیفیت مطلوب جهت ارائه به بازارهای داخلی و صادرات فراهم شده است.


معاون آبزی‌پروری شیلات خوزستان با بیان اینکه مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان در مسیر پیشرفت و توسعه همه جانبه قرار دارد، خاطر نشان کرد: رشد تعداد مراکز تکثیر با ۳۳ درصد، مراکز "نرسری" با ۴۰ درصد و مزارع پرورشی با ۱۲ درصد در سال جاری بیانگر رونق اقتصادی، افزایش اشتغال و ایجاد امنیت غذایی در منطقه خواهد بود.




خبرگزاری ایسنا