خرید تضمینی برگ سبز چای ۴۰ درصد افزایش یافت

  • 1402/06/21
  • 229 بازدید

مدیر اجرایی سندیکای چای گفت: بنابر آمار امسال میزان خرید تضمینی برگ سبز چای نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش یافته است.

صادق حسنی مدیر اجرایی سندیکای چای بیان کرد: بنابر آخرین آمار امسال ۱۳۱ هزار و ۵۰۰ تن برگ سبز چای با ارزش یک هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده که نسبت به سال قبل ۴۰ درصد رشد داشته است.


به گفته او، ۴۵ درصد برگ سبز خریداری شده درجه یک و ۵۵ درصد درجه ۲ است.


مقام مسئول، از پرداخت ۵۲ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و تصریح کرد: با توجه به آنکه مابقی مطالبات مربوط به قدرالسهم کارخانجات و دولت است، از این رو پیش بینی می شود با ورود به مهرماه و افزایش تقاضا برای بازار چای، مطالبات چایکاران پرداخت شود.


وی اذعان داشت: بنابر آمار از مجموع بهای برگ سبز خریداری شده ۳۰ هزار تن چای خشک استحصال شده است که با توجه به شرایط بارش پیش بینی می شود که تولید چای به ۳۴ تا ۳۵ هزار تن برسد‌.


مدیر اجرایی سندیکای چای، با بیان اینکه سالانه ۸۰ تا ۸۵ هزار تن چای خشک در کشور مصرف می شود، یادآور شد: با احتساب تولید داخل، مابقی نیاز کشور باید از طریق واردات تامین شود، اما سال گذشته ۱۱۰ هزار تن چای وارد کشور شد که این میزان بیش از نیاز کشور بود، حال امسال میزان واردات با احتساب تولید داخل و موجودی انبارها کمتر خواهد بود.




باشگاه خبرنگاران جوان