صید میگو در صیدگاه بحرکان آزاد شد

  • 1402/05/22
  • 300 بازدید

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات خوزستان گفت: صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان از (۱۹ مرداد ماه ۱۴۰۲) آزاد و صید ماهی در این صیدگاه همچنان ممنوع است.

فلامرز مزارعی سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات خوزستان، با اشاره به مصوبه کمیته مدیریت صید استان خوزستان در خصوص شیوه صدور مجوز برای شناورهای صیادی استان بیان کرد: مجوز صید در این مدت فقط برای لنج‌های صیادی در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، ماهشهر و هندیجان برای صید ماهی و میگو به صورت یکسان ۱۰ تا ۱۱ روزه و برای قایق‌های صیادی شهرستان هندیجان هفت روزه صادر می‌شود.


مقام مسئول، در ادامه رعایت برخی اقدامات فنی و استاندارد از جمله داشتن تانک، سایبان، اخذ گواهینامه سمپاشی معتبر و بهداشتی برای شناور و خدمه شناورهای صیادی را الزامی دانست و افزود: تخلیه و حمل و نقل آبزیان صید شده تابع مقررات بوده و مسئولان کنترل کیفی ناظر بر حسن اجرای دستورالعمل‌ها خواهند بود و خودروهای حمل و نقل آبزیان ملزم به تجهیز به اتاقک عایق دار استاندارد هستند.


سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات خوزستان با بیان اینکه همزمان با آزادسازی صید میگو، تصریح کرد: صدور مجوز صید ماهی در این صیدگاه همچنان ممنوع است.


مزارعی یادآور شد: شناورها صید میگوی خود را به صورت روزانه در بنادر صیادی تخلیه می‌کنند و آمارگیران باید نسبت به تهیه و ارسال آمار دقیق در فرم‌های مربوطه به صورت تمام شمار هر سه روز یک بار به معاونت صید استان خوزستان اقدام کنند.




خبرگزاری مهر