قيمت تن ماهی متناسب با قدرت خرید مردم تعیین می شود

  • 1402/03/29
  • 233 بازدید

نائب رئیس سندیکای کنسرو، افزایش ١۵٠ درصدی قیمت تن ماهی را رد کرد و گفت : فعلا این مسأله در ستاد تنظیم بازار مطرح نشده است و تولیدکنندگان حتما براساس قدرت خرید مردم پیشنهادات خود را ارائه می کنند.

محمد مختاریانی نایب رئیس سندیکای کنسرو ایران، مباحث مطرح شده درباره افزایش ١۵٠ درصدی قیمت كنسرو ماهی را رد کرد و تصریح کرد : چنین موضوعی به هیچ عنوان در ستاد تنظیم بازار كشور مطرح نشده است.


وی افزود: کارخانجات تولیدکننده همچنان منتظر تصميمات جلسه ستاد تنظیم بازار برای تعیین قیمت هستند.


این فعال اقتصادی عنوان کرد: کارخانجات تولیدکننده تن ماهی براساس شرایط اقتصادی و قدرت خرید مردم و قیمت تمام شده تولید و سود منطقی پیشنهادات خود را در این زمینه مطرح خواهند کرد.


مختاریانی، موضوع درخواست سندیکای صنایع کنسرو ایران برای خروج کنسرو ماهی و رب گوجه فرنگی از شمول قیمت گذاری پيشينى تاکنون در جلسه ستاد تنظیم بازار مطرح نشده اما بر اساس دستور رئيس اين ستاد، مقرر شده به منظور پيشگيرى از تعطيلى كارخانجات و كمبود كالا در بازار در تصميم گيرى در اين خصوص، تسريع گردد. 


نائب رئیس سندیکای کنسرو اذعان داشت: همچنين مقرر است سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، بررسی های تخصصی در چارچوب ضوابط قیمت گذاری را  انجام دهد و پیشنهادات کارشناسی را برای طرح در جلسه ستاد تنظیم بازار، ارائه نمايد تا در این خصوص سريعا تصمیم گیری شود.




باشگاه خبرنگاران جوان