صادرات ماهی قزل‌آلا ۲ هزار تن افزایش یافت

  • 1402/02/04
  • 312 بازدید

مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید قزل‌آلا به ۹۰ تا ۹۵ هزار تن برسد. همچنین سال گذشته ۸ هزار تن قزل‌آلا صادر شد که پیش‌بینی می‌شود امسال به بالای ۱۰ هزار تن برسد.

 آرش نبی‌زاده مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی تصریح کرد: گرچه قیمت قزل آلا نسبت به ایام‌ پایانی سال تغییری نداشته، اما فروش ۵۰ درصد کاهش یافته است.


وی، قیمت کنونی هرکیلو قزل آلا در عمده فروشی را ۱۱۵ هزارتومان و سالمون را ۱۳۱ تا ۱۴۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به کاهش قدرت خرید مردم انتظار می‌رفت که کل محصولات پروتئینی مشمول کالابرگ بود که متاسفانه حمایت تنها در خصوص مرغ انجام می‌شود و در خصوص گوشت قرمز و ماهی این طور نیست.


نبی زاده اذعان داشت: برخی مزارع در سال‌های گذشته به سبب خشکسالی تولید خود را کاهش داده بودند که با بهبود شرایط بارش، تولیدکنندگان رغبت بیشتری به تولید دارند و برآوردها حاکی از آن است که امسال تولید قزل آلا به ۹۰ تا ۹۵ هزار تن برسد که با این وجود تغییری نسبت به سال قبل ندارد.


مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی، درباره آخرین وضعیت صادرات قزل آلا یادآور شد: بنابر آمار سال گذشته ۸ هزار تن قزل آلا صادر شد که پیش‌بینی می‌شود امسال به بالای ۱۰ هزار تن برسد. و قیمت تمام شده هرکیلو قزل آلا ۱۱۰ هزار تومان می باشد، با ایجاد بازارهای صادراتی جدید و تعیین نرخ قزل آلا برمبنای بازارهای جهانی، تولیدکنندگان به تولید رغبت دارند.




خبرگزاری صدا و سیما