تولید قارچ در کشور به ۲۲۵ هزارتن می‌رسد

  • 1402/01/31
  • 379 بازدید

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال با ورود واحد‌های جدید، تولید قارچ به ۲۲۵ هزارتن برسد.

مهدی رجبی رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی اظهار کرد: قیمت کنونی هرکیلو قارچ فله در عمده فروشی ۵۵ تا ۶۰ هزارتومان و خرده فروشی ۶۵ تا ۷۰ هزارتومان است.


وی افزود: سال گذشته ۲۱۰ هزار تن قارچ تولید شد که امسال با ورود واحد‌های جدید در صورت ارتقای صادرات پیش بینی می‌شود که تولید به ۲۲۵ هزار تن برسد.


مقام مسئول تصریح کرد: بنابر آمار مواد اولیه قارچ ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش داشته که این نوسانات منجر به افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت محصول نهایی شد. هرچند امسال هم قیمت تمام شده ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش داشته است، اما تصمیمی مبنی بر تغییر قیمت نداریم.


رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ با تاکید بر اجتناب از خرید قارچ کنار جاده خاطر نشان کرد: با توجه به آنکه سمی بودن یا نبودن قارچ  تنها با آزمایش قابل تشخیص است، از این رو به افراد توصیه می‌شود که از مصرف قارچ کوهی و جنگلی اجتناب کنند.


رجبی، سرانه مصرف قارچ در دنیا را ۴.۵ کیلو اعلام کرد و گفت: این در حالی است که سال گذشته سرانه مصرف قارچ در کشور ما به ۲.۵ کیلو رسیده است.




اقتصادآنلاین