تولید مرغ تا پایان سال بیش از مصرف خواهد بود

  • 1401/09/06
  • 275 بازدید

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی استان تهران گفت: تولید مرغ در کشور بیش از مصرف است و تا پایان سال هم به همین شکل خواهد بود.

مهدی یوسف خانی رئیس  اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی استان تهران بیان کرد: قیمت مصوب مرغ هر کیلو ۶۳ هزار تومان برای مصرف کننده است که به سبب عرضه زیاد و کم بودن تقاضا الان زیر نرخ مصوب بین ۵۵ تا ۶۰ هزار تومان به دست مردم می رسد.


وی، درباره قیمت مرغ منجمد افزود: قیمت جدیدی که اعلام کرده اند ۵۵ هزار تومان است که تقاضایی برای آن نیست به جهت اینکه الان قیمت مرغ گرم این است.


مقام مسئول تصریح کرد: پیش بینی می کنیم تا پایان سال در بحث تولید و عرضه هیچگونه مشکلی نداشته باشیم. تولید و عرضه کافی است و بیش از حد مصرف تولید انجام می‌شود. جوجه ریزی بیش از مصرف داخل  انجام شده است و تا پایان سال بازار به همین روند ادامه پیدا می‌کند. بالاترین قیمت  مرغ اگر یک مقدار تقاضا در ماه‌های پایانی سال بیشتر شود به نرخ مصوب نزدیک می شود.


او در خصوص آمار فروش مرغ گفت: حدود ۱۰۸ میلیون قطعه جوجه  مصرف کل کشور در ماه است.


رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی استان تهران، درباره دلیل این مازاد تولید  خاطر نشان کرد: قبل از آبان یعنی تا شهریور و مهرماه یک مقدار تولیدمان کمتر بود. به همین جهت سازمان جهاد کشاورزی و  پشتیبانی امور دام اقدام به توزیع مرغ منجد  با قیمت ۴۵ هزار تومان برای مصرف کننده کردند ولی فعلاً  تولیدمان بیش از مصرف مان است و تا پایان سال هم به همین شکل خواهد بود.




باشگاه خبرنگاران جوان