آبزیان ایران به ۵۵ کشور دنیا صادر می شود

  • 1401/08/19
  • 351 بازدید

دبیرکل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران با اشاره به پرورش قزل آلا در آب شور دریای خزر از صادرات آبزیان کشور به ۵۵ کشور دنیا خبرداد.

علی اکبر خدایی دبیرکل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان بیان کرد: ارز صادرات آبزیان به کشور بر می‌گردد البته با تمامی مشکلات و مصائبی که همه صادرکنندگان با آن دست به گریبان هستند.

وی افزود: در حال حاضر مانعی برای صادرات آبزیان ایران نیست بلکه محصولات در این حوزه به تمام قاره‌های دنیا صادر می‌شود اما بازگشت ارز حاصل از صادرات و همینطور بحث حمل و نقل آبزیان به دلیل شرایط تحریمی با مشکلاتی همراه است.

مقام مسئول، ضمن اشاره به اینکه ظرفیت بسیار خوبی برای تولید انواع آبزیان در کشور وجود دارد، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از این تولیدات صادراتی است.

خدایی، با بیان اینکه ایران کشوری کم آب در دنیا به شمار می‌رود، اذعان داشت: به نظر می‌رسد خیلی جای توسعه برای پرورش آبزیان آب شیرین مثل قزل آلا یا کپورماهیان در کشور وجود نداشته باشد از این رو ضرورت دارد در این حوزه‌ها بر روی راندمان و افزایش برداشت در واحد سطح تمرکز شود.

دبیرکل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، با تاکید بر اینکه ظرفیت سرمایه گذاری در حوزه پرورش آبزیان در آب‌های شور و لب شور کشور به طور کامل مهیاست، عنوان کرد: زمین‌های زیادی در سواحل جنوبی ایران و همچنین آب‌های غیر متعارف مثل آب‌های لب شور در استان‌های مرکزی ایران مثل یزد، سمنان، کرمان و دیگر نقاط بستر مناسبی برای سرمایه گذاری دراین حوزه هاست.

وی در ادامه از صادرات میگوی ایران به ۲۱ کشور دنیا خبرداد و گفت: کشور در بحث پرورش این آبزی از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است.



خبرگزاری مهر