افزایش ۳۰ درصدی ماندگاری سبزی و میوه‌جات شسته شده

  • 1401/08/14
  • 172 بازدید

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های فناور بر پایه نانو امولسیون، مواد ضد عفونی کننده سبزی و میوه‌جات را عرضه کردند که ۳۰ درصد ماندگاری مواد غذایی را افزایش می‌دهد.

فرهاد جمالی، مدیر عامل این شرکت‌ فناور، در مبنای محصولات تولیدی در این شرکت را کیتوسان و نانو امولسیون‌ها دانست و تصریح کرد: ما از این دو ماده اولیه در سه محصول این شرکت استفاده کردیم.

مقام مسئول، محصول اول را دئودورانت دانست که بر پایه کیتوسان به تولید رسیده است و بیان کرد: در نانو امولسیون استفاده شده در این محصول، اسانس‌هایی هستند که در اتانول حل نمی‌شوند و بر روی سورفکتانت‌ها حل می‌شوند. بهره‌گیری از این مواد مشکل ضد تعریق کردن دئودورانت‌ها را مرتفع کرده است.

جمالی با تاکید بر اینکه در صورت استفاده از این نوع دئودورانت‌ها، تعریق طبیعی رخ خواهد داد، افزود: این محصول ۲۴ ساعته و در دو نوع کاربرد برای بانوان و مردان به تولید رسیده است.

مدیر عامل این شرکت ضد عفونی‌کننده میوه و سبزیجات را از دیگر محصولات این شرکت دانست و اذعان داشت: این محصول بر پایه کیتوسان علاوه بر ضد عفونی کردن، پاک‌کننده میوه و سبزیجات نیز هست.

وی عنوان کرد: محصولات مشابه تنها برای ضد عفونی کردن سبزیجات به کار می‌رود، ولی محصولات ما سموم موجود بر سطح میوه‌جات را برطرف می‌کند. و علاوه بر آن سایر ضدعفونی کنندگان موجب پلاسیدگی میوه و سبزیجات می‌شوند، ولی محصول ما ۲۰ تا ۳۰ درصد عمر محصولات کشاورزی را در یخچال افرایش می‌دهد.

مدیر عامل این شرکت از تولید بوگیرهای کفش بر پایه کیتوسان خبر داد ویاد آور شد: این محصول نانو امولسیون و مواد معدنی دارد و قادر است به مدت ۲۴ ساعت از بوگرفتن کفش جلوگیری کند.و استفاده از این محصول برای افرادی که دارای تعرق زیاد هستند، موجب می‌شود که به مدت ۲۴ ساعت کفش بو نگیرد.



خبرگزاری ایسنا