تولید قزل آلا در کشور به ۱۰۵ هزار تن رسید

  • 1401/04/25
  • 418 بازدید

مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت: با استمرار خشکسالی و کاهش رغبت برای خرید تخم‌ چشم زده پیش بینی می‌شود که تولید قزل آلا به ۱۰۰ تا ۱۰۵ هزار تن برسد.

 آرش نبی زاده مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی بیان کرد : قیمت کنونی هر کیلو قزل آلا در عمده فروشی به ۶۵ هزار تومان رسیده که نسبت به هفته های قبل روند افزایشی به خود گرفته است.

مقام مسئول افزود: با اصلاح نظام یارانه قیمت تمام شده هر کیلو قزل آلا به ۹۵ تا ۱۰۰ هزار تومان رسید که انتظار می رود هر چه سریع تر قیمت قزل آلا به نرخ واقعی برسد تا تولیدکنندگان قادر به ادامه تولید باشند.

نبی زاده  تصریح کرد: با افزایش قیمت تمام شده، تقاضای چندانی در بازار نیست که همین مسئله منجر به کاهش فروش و زیان تولیدکنندگان شده است.

مدی عامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی اذعان داشت: با توجه به شرایط خشکسالی، کم آبی و کاهش رغبت تولیدکنندگان برای خرید بچه ماهی و تخم‌چشم زده پیش بینی می شود که تولید قزل آلا به ۱۰۰ تا ۱۰۵ هزار تن برسد.

سال گذشته ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزارتن قزل آلا در کشور تولید شد.

آمارها نشان می دهد که طی هفته های اخیر قیمت هر کیلو قزل آلا سرمزرعه ۴۸ تا ۵۰ هزار تومان بود که با روند صعودی قیمت انتظار می رود به رقم واقعی فروش برسیم.



باشگاه خبرنگاران جوان