صادرات ۱۳۰ تن سیب زمینی بسته‌ بندی شده و سورتینگ به خارج از کشور

  • 1400/09/23
  • 677 بازدید

نماینده سازمان جهاد کشاورزی در امور توسعه فناوری و بازاریابی محصولات کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت :۱۳۰ تن سیب زمینی بسته‌ بندی شده و سورتینگ به خارج از کشور صادر شد.

 یاسر رحیمیان نماینده سازمان جهاد کشاورزی در امور توسعه فناوری و بازاریابی محصولات کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: این میزان سیب زمینی با رقم" جلی " توسط کشاورزان در اراضی شهرکیان شهرستان شهرکرد و اراضی جونقان فارسان کشت شد که ۵۶ تن از این میزان به کویت و ۷۴ تن به ازبکستان صادر شد.


مقام مسئول به سورتینگ سیب زمینی و گرفتن خاک و شستشوی آن توسط کشاورزان و تقسیم‌بندی سیب زمینی به درجات مختلف اشاره کرد و افزود: سورت و بسته‌بندی محصولات کشاورزی در کاهش ضایعات و اصلاح الگوی مصرف اثرگذار است.


رحیمیان با اشاره به اهمیت صادرات در ارزآوری برای کشور و همچنین افزایش درآمد کشاورزان و باغداران، تصریح کرد: پیگیری برای صادرات محصول بادام، گردو ، عسل، ژل رویال، سیب زمینی و زعفران از استان به خارج از کشور در دست اقدام است.


در سال جاری  چهار هزار و ۳۵ هکتار از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری زیر کشت سیب زمینی رفت که با توجه به خشکسالی سطح زیر کشت سیب زمینی در استان کاهش داشت و بیش از ۱۷۵ هزار تن سیب زمینی در استان برداشت شد.


ارقام سیب‌ زمینی کشت‌شده در استان از جمله بورن، بانبا، جلی، ساتقه، آگریا، مارفونا و میلوا است.


در استان ۱۰ واحد سردخانه صنعتی با ظرفیت ۸۰ هزار تن و ۴۵ واحد سردخانه سنتی و انبار سرد با ظرفیت ۵۰ هزار تن فعال است.



خبرگزاری ایانا