در صیدگاه‌های خوزستان صید میگو ممنوع شد

  • 1400/09/07
  • 558 بازدید

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: صدور مجوز صید میگو برای شناورهای صیادی در صیدگاه‌های استان ممنوع شد.

فتح‌الله ابوعلی مدیرکل شیلات خوزستان، تصریح کرد: طبق بررسی‌های کارشناسی و ارزیابی ذخایر صورت گرفته توسط پژوهشکده آبزی پروری آب‌های جنوب کشور و درخواست اتحادیه تعاونی‌های خدماتی صید استان و مصوبه کمیته مدیریت صید شیلات خوزستان، صدور مجوز صید میگو به‌ منظور حفاظت از ذخایر گونه مذکور در صیدگاه‌های خوزستان از (۶ آذرماه ۱۴۰۰) ممنوع اعلام شد.


مقام مسئول بیان داشت: در همین راستا هرگونه صید، حمل و جابه‌جایی میگو و ادوات صید از ۱۳ آذرماه امسال در صیدگاه‌های استان و بنادر ماهیگیری ممنوع و یگان حفاظت از منابع آبزی استان خوزستان مکلف به برخورد با متخلفان خواهد بود.


ابوعلی، با بیان اینکه صید میگو در ۲ فصل تابستانه و پاییزه انجام می‌شود، افزود: صید تابستانه میگو در صیدگاه بحرکان فصل اول صید به شمار می‌رود و هر ساله از اوایل یا اواسط مردادماه آغاز و به مدت ۴۵ تا ۵۰ روز ادامه دارد.


وی با اشاره به فصل دوم صید میگو در استان تاکید کرد: صید پاییزه در صیدگاه لیفه و بوسیف نیز معمولاً از اوایل آبان ماه شروع و به مدت مذکور ادامه دارد. و معمولاً سه گونه میگو ببری (صورتی)، سفید سرتیز و خنجری از این صیدگاه‌ها صید می‌شوند و از خانواده پنائیده هستند.


ابوعلی، میزان صید فصل تابستانه (بحرکان) در سال جاری را یک هزار و ۲۳۲ تن اعلام کرد و اذعان  داشت: میزان صید تابستانه میگو نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک هزار و ۳۸۶ تن بوده که کاهش ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.


مدیرکل شیلات خوزستان یاد آور شد: کاهش ذخایر آبزیان، فعالیت قایق‌های غیرمجاز، ورود فاضلاب‌های صنعتی و شهری به صیدگاه‌ها، خشک‌سالی و استفاده بی‌رویه از ادوات صید غیرمجاز از علل عمده کاهش صید تابستانه در سال جاری است.



خبرگزاری مهر