ارائه روش‌هایی برای ایجاد ارزش افزوده در ضایعات مواد غذایی

  • 1400/07/12
  • 487 بازدید

رئیس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی گفت: کاهش ضایعات مواد غذایی و توسعه روش‌های ایجاد ارزش افزوده از ضایعات مواد غذایی و شناسایی چالش‌ های ملی در ایمنی و امنیت غذایی به عنوان جهت گیری‌ های تحقیقاتی در این مؤسسه انتخاب شده است.

 دکتر قدیر رجب‌زاده رئیس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، در وبینار ماموریت محوری و پاسخگویی به نیازهای کشور در حوزه صنایع غذایی، این مؤسسه را یک مؤسسه تحقیقاتی در حوزه صنایع غذایی دانست و اظهار کرد: انجام پژوهش‌های کاربردی و ایجاد ارزش افزوده، ایجاد امنیت غذایی و سلامت غذایی و ارائه خدمات به سایر مؤسسات علمی و تحقیقاتی از جمله ماموریت‌های این مؤسسه تعریف شده است.


مقام مسئول اذعان داشت: این مؤسسه برای انجام تحقیقات کاربردی به آزمایشگاه‌هایی چون زیست فناوری مواد غذایی، شیمی مواد غذایی، میکروبیولوژی مواد غذایی، نانو فناوری مواد غذایی و خدمات پلاسما مجهز شده است.


وی با اشاره به جهت گیری‌های پژوهشی در این مؤسسه تاکید کرد: شناسایی چالش‌های ملی در ایمنی و امنیت غذایی و ارائه راهبردهای برون رفت از چالش‌ها، کاهش ضایعات مواد غذایی و توسعه روش‌ های ایجاد ارزش افزوده از ضایعات مواد غذایی، طراحی و ارائه دانش فنی جیره‌های غذایی در شرایط خاص، ارائه دانش فنی تولید مواد اولیه در صنایع غذایی، پاسخگویی به نیازهای پژوهشی و نو آورانه در صنایع غذایی از جهت گیری‌های تحقیقاتی ما به شمار می‌رود.


رجب‌زاده، همکاری با سایر دستگاه‌ها را از دیگر زمینه‌های فعالیت این مؤسسه نام برد و گفت: بر اساس اعلام وزارت علوم، این مؤسسه رتبه اول را در تعداد قراردادهای همکاری دارد.


رئیس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، تعداد اختراعات این موسسه را ۳۶ مورد اعلام کرد و یادآور شد: برای ایجاد ارزش افزوده در صنعت غذایی نیاز به توسعه فناوری داریم و این مؤسسه افتخار دارد که از سوی بخش‌های صنعتی تقاضاهایی را دریافت کرده است، ضمن آنکه ما نیز در حوزه صنعت پیشنهاداتی داشتیم که مورد موافقت قرار گرفته است.



خبر فارسی