نداشتن کد بین‌ المللی مشکل اصلی صادرکنندگان فرآورده های لبنی به روسیه

  • 1400/07/08
  • 569 بازدید

دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی گفت: صادرات محصولات لبنی به این کشورها، محدود نشده است و اگر شاهد خللی در این زمینه هستیم مربوط به اخذ نکردن کد بین‌ المللی از سوی کارخانه‌ های تولیدی ایران است.

رضا باکری دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی، درباره دلایل توقف روند صادرات محصولات لبنی به کشور حوزه قفقاز اظهارکرد: صادرات محصولات لبنی به این کشورها، محدود نشده است و اگر شاهد خللی در این زمینه هستیم مربوط به اخذ نکردن کد بین‌المللی از سوی کارخانه‌های تولیدی ایران است.


مقام مسئول با بیان اینکه دریافت این کد به معنی اخذ مجوز صادراتی از سوی کارخانه‌های تولیدی است، تصریح کرد: سازمان دامپزشکی ایران در این زمینه ضعف دارد و با کارخانه‌های تولیدی همکاری‌های لازم را انجام نمی‌دهد. در حال حاضر بسیاری از کارخانه‌های تولیدی منتظر اخذ این کد هستند.


باکری بیان کرد: کارخانه‌های بسیاری به دنبال دریافت این کد هستند که هنوز موفق نشده‌اند. در حال حاضر تعداد انگشت شماری از کارخانه‌ها در ایران موفق به دریافت این کد شده‌اند و می‌تواند محصولات خود را صادر کنند.


دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی در پایان تاکید کرد: هم اکنون هیچ مانعی برای صادرات محصولات لبنی وجود ندارد و هر محصولی که در آن سوی مرزهای ایران به ذائقه مصرف‌کنندگان خوشایند باشد امکان صادرات آن وجود دارد؛ مشروط به اینکه  کارخانه صادر کننده، محصول خود را در مرز ایران و مرز مقصد ریجستر کرده باشد.



خبرگزاری ایلنا