کرمانشاه رتبه چهارم کشور در خرید تضمینی گندم را کسب کرد

  • 1400/06/14
  • 510 بازدید

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: از آغاز فصل برداشت تاکنون بیش از ۴۲۲ هزار تن گندم به صورت تضمینی از گندمکاران استان خریداری شده که با این مقدار خرید، کرمانشاه پس از استان‌های خوزستان، گلستان و فارس جایگاه چهارم کشور را کسب کرده است.

ماشالله ارویسی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه، بیان کرد: تاکنون از این ۴۲۲ هزار تن گندم خریداری شده سهم خرید تضمینی ۳۷۲ هزار تن و سهم خرید توافقی ۵۰ هزار و ۸۰۰ تن است.


مقام مسئول با بیان اینکه ارزش گندم های خریدار شده در بخش خرید تضمینی بیش از یک میلیارد و ۸۸۴ میلیون تومان است، افزود: امسال گندم به ازای هر کیلوگرم به مبلغ پنج هزار تومان خریداری شد که با تلاش دولت این مبلغ به طور کامل تا ابتدای شهریور ماه به حساب کشاورزان واریز شده است.


وی همچنین از پرداخت کامل مطالبات کشاورزان گندم کار استان کرمانشاه خبر داد.


ارویسی تصریح کرد: استان کرمانشاه بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی استاندارد گندم در ۲ بخش دولتی و خصوصی دارد که یکی از قطب‌های صنعت سیلو سازی و مراکز ذخیره استراتژیک کشور است و این دستاورد حاصل تلاش و همکاری گسترده دولت ها با بخش خصوصی محسوب می شود.


وی تاکید کرد : امسال به منظور رفاه حال کشاورزان و با هدف کاهش فاصله مزرعه تا مراکز خرید تضمینی، ۶۱ مرکز خرید؛ هفت مرکز خرید تضمینی دولتی، ۴۱ مرکز خرید تضمینی بخش خصوصی ( شامل سیلو های بخش خصوصی و کارخانه های آرد سازی ) و همچنین ۱۳ مرکز مباشرین تعاونی روستایی در سطح استان دایر شد که در هر یک از این مراکز با استقرار نیروهای عامل تشخیص، ذیحساب و ناظران بر خرید تضمینی گندم بطور کامل طبق دستورالعمل های ابلاغی نظارت انجام می شد.


هزار و ۳۸ تن کلزا  از کشاورزان کرمانشاهی خرید تضمینی شد


مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه یکی دیگر از ماموریت های اصلی اداره کل غله و خدمات بازرگانی را خرید تضمینی دانه های روغنی از جمله کلزا و آفتابگردان عنوان کرد و اذعان داشت: امسال خرید دانه روغنی کلزا در استان نیز به ۲ صورت تضمینی و توافقی صورت گرفت که در بخش تضمینی بیش از هزار و ۳۸ تن کلزا به ارزش ۱۰ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان از کشاورزان خریداری و ۱۰۰ درصد مطالبات آنها نیز توسط بانک عامل به حساب شان واریز شده است.



خبرگزاری ایرنا