آغاز برداشت زیتون کنسروی در گنبدکاووس

  • 1400/06/11
  • 578 بازدید

کارشناس مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاوزی گنبدکاووس درشرق استان گلستان از آغاز برداشت زیتون کنسروی از سطح ۲ هزار هکتار باغات بارور این محصول خبر داد و پیش بینی کرد که امسال افزون بر ۳۰۰ تن زیتون در این شهرستان مرزی برداشت می‌شود.

مینا پیری کارشناس مسئول باغبانی مدیریت جهادکشاوزی گنبدکاووس اظهار کرد: سطح کل باغات زیتون (کنسروی و روغنی) گنبدکاووس ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار است که در سال آبی جاری مهر ۹۹ تاکنون به سبب کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی بارش‌ها و نیز سرمای اواخر پارسال و اوائل امسال دچار خسارت و کاهش باردهی شدند.


مقام مسئول با یادآوری وجود حدود پنج هزار هکتار باغ زیتون در گنبدکاووس، گفت: بخشی از این باغات به سبب سرما و یخبندان شدید سال ۹۵ دچار خسارت شده، از بین رفتند.


وی افزود: فصل برداشت زیتون کنسروی در گنبدکاووس از دهه دوم شهریور به‌ تدریج آغاز و یک ماه ادامه دارد.


پیری تاکید کرد: فعلا قیمت خاصی برای خرید و فروش زیتون کنسروی مشخص نشده و بیشتر به‌ صورت توافقی به واحدهای فرآوری استان گلستان فروخته می‌شود.


به گفته وی، فصل برداشت زیتون روغنی در گنبدکاووس نیز از آبان ماه آغاز می‌شود.


کارشناس مسئول باغبانی مدیریت جهادکشاوزی گنبدکاووس تصریح کرد: بیشتر باغات زیتون گنبدکاووس در مناطق میانی و شمالی (ناحیه مرزی) آن واقع است ضمن اینکه بزرگترین باغ یکپارچه زیتون کشور به مساحت ۷۰۰ هکتار نیز در این شهرستان قرار دارد.


گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی، از شهرستان‌های مهم استان گلستان در تولیدات کشاورزی به شمار می‌رود.



خبرگزاری ایلنا