۵ هزار و ۷۰۰ تن سیب زمینی از کشاورزان خرید حمایتی شد

  • 1400/06/04
  • 563 بازدید

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی از پرداخت مطالبات سیب زمینی کاران استان گلستان خبر داد و گفت: ۵ هزار و ۷۰۰ تن سیب زمینی به منظور جلوگیری از زیان کشاورزان خریداری شد.

سید محمد موسوی مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی بیان کرد: در اجرای سیاست‌های حمایتی سازمان مرکزی تعاون روستایی از کشاورزان در پی کاهش قیمت محصول سیب زمینی در سطح کشور و احتمال ضرر و زیان کشاورزان، با مجوز وزیر جهاد کشاورزی، مبادرت به خرید سیب زمینی تابستانه مازاد بر نیاز صنف، صنعت و صادرات، از کشاورزان استان گلستان بر پایه قیمت حمایتی هر کیلو یک هزار و ۷۰۰ تومان کرد.


 موسوی با اشاره به استقرار ۱۰ مرکز برای خریداری این محصول از کشاورزان در استان گلستان اذعان کرد: ۵ هزار و ۷۰۰ تن سیب زمینی طی ۷۰۷ محموله از کشاورزان استان خریداری و کل وجه سیب زمینی خریداری شده، تسویه شد.


 مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی درباره علت خرید حمایتی سیب زمینی اظهار داشت: امسال به دلیل خشکسالی و بارش برف سنگین در اسفند که باعث سرمازدگی سطح سبز محصول و صرف زمان برای جوانه زنی مجدد شد، برداشت این محصول در استان گلستان با تأخیر انجام و با محصول مناطق دیگر کشور مانند استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری همزمان شد.


 وی تاکید کرد: اشباع بازار و افت قیمت این محصول موجب شد تا سازمان تعاون روستایی با خرید سیب زمینی با قابلیت ماندگاری حداقلی، استان گلستان و جلوگیری از ورود بی رویه محصول مازاد به بازار، قیمت این محصول را در سایر نقاط کشور تنظیم و به نفع کشاورزان تعدیل کند تا از زیان کشاورزان سیب زمینی کار تابستانه در سطح کشور جلوگیری شود.



عصر اقتصاد