چین تابستانه برگ سبز چای در شمال کشور آغاز شد

  • 1400/05/21
  • 602 بازدید

رئیس سازمان چای کشور گفت: چین تابستانه برگ سبز چای آغاز شد.

حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور تصریح کرد: چین تابستانه برگ سبز چای از دیروز (چهارشنبه ۲۰ مرداد ماه) آغاز شده است.


وی گفت: به دلیل بارندگی‌های خوب در مناطق شمالی، طی ماه‌های در اردیبهشت و مرداد نگرانی‌ها بابت تولید برگ سبز چای برطرف شده است.


جهانساز با بیان اینکه ۸۳ درصد مطالبات چایکاران معادل ۴۶۶ میلیارد و ۲۰۰ هزار تومان پرداخت شده است، بیان کرد: دولت ۱۰۰ درصد سهم خود و کارخانه‌های چای ۷۵ درصد مطالبات چایکاران را پرداخت کرده اند که میانگین پرداختی‌ها حدود ۸۳ درصد می‌شود.


وی تاکید کرد: نزدیک به ۹۵ هزار و ۸۷۱ تن برگ سبز چای تاکنون از چایکاران استان‌های گیلان و مازندران خریداری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.


او میزان تولید چای خشک از برگ سبز چای تولید شده داخل کشور را تاکنون ۲۱ هزار و ۵۷۱ تن اعلام کرد و افزود: سالانه یک هزار تن از ۳۰ هزار تن چای خشک تولید شده به صورت چای سبز عرضه و بخش عمده آن صادر می‌شود.


جهانساز با اشاره به مصرف سالانه ۱۰۰ هزار تن چای خشک در کشور گفت: ۳۰ هزار تن از چای خشک مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود.


وی پیش بینی کرد: امسال ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش و تسهیلات سرمایه‌ای به چایکاران و کارخانه‌های چایسازی پرداخت می شود.


رئیس سازمان چای کشور اذعان کرد: سال گذشته ۵۲ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار چایکاران و کارخانه‌های چای قرار گرفت که از این مبلغ ۳۰ میلیارد تومان از محل صندوق تخصصی چای و ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات برای خرید ماشین‌های کشاورزی و اقداماتی همچون هرس، اصلاح، کسب کردن و احیای باغ‌های رها شده چای پرداخت شد.



آخرین خبر