۱۲۶ هزار تن کلزا از کشاورزان خریداری شد

  • 1400/05/13
  • 569 بازدید

مدیر کل هماهنگی خرید شرکت بازرگانی دولتی از خرید تضمینی بیش از ۱۲۶ هزار تن کلزا از کشاورزان خبر داد.

مرتضی سعادتی‌کیا مدیر کل هماهنگی خرید شرکت بازرگانی دولتی اظهارکرد: تا امروز مراکز دولتی در قالب خرید تضمینی بیش از ۱۲۶ هزار تن دانه روغنی کلزا را از کشاورزان تحویل گرفته‌اند.


وی گفت: ارزش محصول دریافتی از کشاورزان یک هزار و ۳۳۷ میلیارد تومان است که از این میزان، فایل یک هزار و ۳۳۳ میلیارد تومان آن به بانک‌های عامل ارسال شده است.


 مقام‌مسئول افزود: خرید این محصول توسط بخش خصوصی نیز انجام شده است و بر اساس گزارش‌ها بخش خصوصی تا کنون ۱۱۱ هزار تن کلزا از کشاورزان خریداری کرده‌ است.


سعادتی کیا، درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم و پرداخت مطالبات گندم کاران اعلام کرد: تا امروز مراکز دولتی ۴ میلیون و ۳۷۷ هزار تن گندم از ۳۳۴ هزار گندم کاران در قالب خرید تضمینی تحویل گرفته‌اند.


مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران تاکید کرد: استان خوزستان با یک میلیون و ۸۲ هزار تن، فارس با ۵۰۲ هزار تن و گلستان با ۴۴۹ هزار تن در رتبه اول تا سوم بیشترین گندم تحویلی به مراکز دولتی قرار دارند.


او میزان گندم دورم "گندم ماکارونی" که کشاورزان تا امروز تحویل داده‌اند را ۶ هزار و ۸۰۰ تن خبر داد و گفت: ارزش گندم دوروم تحویلی بیش از ۲۶ هزار و ۸۲ میلیارد تومان است.


سعادتی‌کیا بیان داشت: در مجموع فایل ۴ میلیون و ۳۳۷ هزار تن از گندم‌ها به بانک‌ها ارسال شده است و تمام گندم‌کارانی که تا دوم مرداد ماه فایل مشخصات و مطالبات آن‌ها به بانک‌های عامل ارسال شده است، مطالباتشان را دریافت کرده‌اند.


مدیر کل هماهنگی خرید شرکت بازرگانی دولتی اذعان کرد: علاوه بر مراکز دولتی، بخش خصوصی نیز در ۱۶ استان در ۵۸ مرکز اقدام به خرید گندم از گندم‌کاران کرده است.



مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران