یک میلیون تن گندم خرید تضمینی شد

  • 1400/02/20
  • 645 بازدید

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر آخرین آمار بیش از یک میلیون تن گندم در ۸ استان کشور خرید تضمینی شده است.

عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران بیان کرد: بنابر آخرین آمار تاکنون بالای یک میلیون تن گندم از کشاورزان ۸ استان کشور خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است.


وی با بیان اینکه مشکلی در پرداخت مطالبات گندمکاران وجود ندارد، تصریح کرد: پرداخت مطالبات گندمکاران رضایت بخش است به طوریکه پس از طی پروسه اداری و ثبت در سامانه پرداخت می شود.


مقام مسئول افزود: برآوردها حاکی از آن است که حداقل میزان خرید تضمینی گندم ۸ میلیون تن باشد که با توجه به نیاز سالیانه ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم مورد نیاز صنف و صنعت و خبازی، مابقی از طریق واردات تامین خواهد شد.


هاشمی درباره تاثیر کم بارشی بر تولید گندم اظهارکرد: کاهش بارش نسبت به مدت مشابه سال قبل بر میزان تولید گندم مزارع دیم اثر گذار است که بارش های اخیر در استان های واقع در شمال غرب و غرب تا حدودی کسری بارش مزارع دیم را جبران کرده است.


وی در واکنش به افزایش قیمت نان گفت: با توجه به آنکه گندم نان تولیدی مربوط به سال گذشته است، از این رو هر گونه افزایش قیمت نان تخلف است که دستگاه های مسئول با متخلفان باید برخورد جدی کنند‌.


رئیس بنیاد ملی گندمکاران اذعان کرد: علی رغم آنکه دولت گندم را با نرخ بالاتر از کشاورزان خریداری می کند، اما با قیمت یارانه ای در اختیار دولت قرار می دهد که با وجود عدم تغییر نرخ نان، در صورت مشاهده هر گونه افزایش قیمت باید برخورد جدی صورت گیرد.




مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران