برداشت گندم از مزارع لارستان آغاز شد

  • 1400/01/30
  • 583 بازدید

مدیر جهاد کشاورزی لارستان گفت: برداشت محصولات زراعی شامل گندم و جو از سطح ۱۸ هزار و ۴۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شده است.

محمدجواد مظفری مدیر جهاد کشاورزی لارستان اظهارکرد: سطح زیرکشت محصولات گندم و جو در سال زراعی جاری در لارستان به ترتیب ۱۶ هزار و ۹۰۰ هکتار و یک هزار و ۵۰۰ هکتار است.


وی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد از اراضی زراعی لارستان به کشت محصولات گندم و جو اختصاص دارد، گفت: برداشت این محصول استراتژیک تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه دارد.


وی همچنین پیش بینی کرد تا پایان فصل برداشت بیش از ۴۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان به ۶ مرکز خرید گندم شهرستان تحویل داده شود.


مدیر جهاد کشاورزی لارستان گفت: کاهش بارندگی موجب خسارت فراوانی به بخش کشاورزی این منطقه شده است و پیش بینی می شود که میزان تولید و برداشت گندم از ۹۵ هزار تن در پارسال با وجود خشکسالی امسال به کمتر از ۴۵ هزار تن کاهش یابد.


او اضافه کرد: همچنین میزان برداشت در کشت دیم محصولات زراعی لارستان امسال صفر است.


مدیر اداره هواشناسی شهرستان لارستان در جنوب فارس پیش ‌از این گفته است، کاهش بارندگی و همچنین پراکنش نامناسب بارش‌ها در سال زراعی جاری ظرف ۳۰ سال گذشته در منطقه و شهرهای جنوبی این استان بی سابقه است.


به گفته یوسف عباسی میزان بارش سال زراعی جاری در این منطقه حدود ۱۶.۲ میلی متر گزارش شده که در طول ۳۰ و حتی ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.


شهرستان لارستان از ۵۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۳۲ هزار هکتار مزارع دیم و ۲۳ هزار هکتار آبی برخوردار است.


 




مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران