تولید1150تن ماهی پرورشی در استان هرمزگان

  • 1399/10/30
  • 718 بازدید

سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: یک هزار و ۱۵۰ تن انواع ماهیان پرورشی از سال گذشته تاکنون با استفاده از آب چاه های بخش کشاورزی، سدها و آب بندهای بازسازی شده در استان تولید شده است.

علی اصغر خلیلی سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اظهار کرد: آبزیان قابل پرورش در آب‌های داخلی در  هرمزگان (آب‌های شیرین و لب شور) شامل ماهیان گرمابی(خانواده کپور ماهیان)، خاویاری و میگو (گونه وانامی) است. 


وی در خصوص پرورش آبزیان ماهیان گرمابی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی و آب بندهای هرمزگان افزود: در سال گذشته در ۲۶۶ هکتار از مزارع دو منظوره خرد و آب بندهای بازسازی شده ۶۰۵ تن انواع ماهیان گرمابی در استان تولید شده است.


سخنگوی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان بیان کرد : در دیماه سال جاری نیز در ۲۹۸ هکتار از مزارع دو منظوره خرد و آب بندهای بازسازی شده ۵۲۰ تن انواع ماهیان گرمابی تولید شده است.


خلیلی با اشاره به تولید ماهیان خاویاری با استفاده از منابع آبی بخش کشاورزی شامل چاه ها، سدها و آب بندهای بازسازی شده در هرمزگان افزود: در سال گذشته در ۱۵ استخر احداث شده ۱۵ تن ماهی خاویاری و در دیماه سال جاری در ۱۶ استخر احداث شده ۱۰ تن ماهی خاویاری تولید شده است.


مقام مسئول گفت: درحال حاضر میگوی وانامی در آب‌های شور و لب شور داخلی استان هرمزگان به صورت پراکنده پرورش داده می‌شود.


وی اظهارامیدواری کرد: در سال‌های آینده با اشاعه فرهنگ استفاده از آب چاه های بخش کشاورزی جهت پرورش آبزیان شاهد تولید بیشتر و مناسبی در این منابع آبی باشیم.


خلیلی اذعان کرد: از منابع آبی می‌توان به دریاچه‌های پشت سد، بندهای کشاورزی در مسیر روان آب‌ها، به صورت طبیعی یا مصنوعی و رودخانه‌ها اشاره کرد که این مکان‌ها مستعد و مناسب برای پرورش انواع گونه‌های ماهیان متناسب با شرایط محیطی و اکولوژی خواهند بود و از این طریق می‌توان به رشد و تولید ماهیان کمک کرد.


 وی یادآورشد: منابع آبی که در زمین‌های کشاورزی هرمزگان وجود دارد، همواره بستر مناسبی برای تولید آبزیان، کسب درآمد و اشتغال زایی برای بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌باشد.

 



   





مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران