خرید تضمینی مرغ به ۵۰۰ تن در روز رسید

  • 1399/10/27
  • 755 بازدید

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان تهران از خرید روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن مرغ در کل کشور از مرغداران خبر داد.

علیرضا سالمی مدیر کل پشتیبانی امور دام استان تهران، بیان کرد: روزانه ۶۰ تا ۷۰ تن تخم مرغ با نرخ مصوب در میادین توزیع می‌شود و بخشی از نیاز اصناف هم در حال تامین است.


سالمی اظهارکرد: از سازمان حمایت انتظار داریم‌که هر چه سریع تر قیمت تخم مرغ بسته بندی را اعلام کند چرا که این موضوع در کاهش قیمت بر بازار اثر گذار است‌.


مدیر کل پشتیبانی امور دام استان تهران از توزیع تخم مرغ توسط ماشین‌های سیارسخن به میان آورد و افزود: از روز گذشته ماشین‌های سیار در حال عرضه هر شانه تخم مرغ با نرخ ۳۱ تا ۳۲ هزار تومان در نقاط مختلف به ویژه جنوب شهر هستند که امیدواریم با توزیع مویرگی قیمت تخم مرغ کاهش یابد.


نرخ گذاری قیمت تخم مرغ بسته بندی راهی برای تعادل قیمت



او با انتقاد پیرامون عرضه تخم مرغ بسته بندی با نرخ ۴۷ تا ۴۸ هزار تومان، تصریح کرد: قیمت گذاری تخم مرغ‌های بسته بندی تابع نرخ گذاری سازمان‌حمایت نیست که قرار است این کار از سوی سازمان‌حمایت صورت گیرد که اعلام هر چه سریع‌تر این نرخ بر کاهش قیمت اثر گذار است.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه تولید تخم مرغ نسبت به سه ماه اخیر کاهشی نداشته است، گفت: مشکل نوسان قیمت مربوط به نظام توزیع است که با ساماندهی بازار به قیمت مصوب نزدیک می‌شویم.


وی با اشاره به اینکه خرید تضمینی مرغ از مرغداران کماکان در حال انجام است، اذعان کرد: روزانه ۱۰۰ تن مرغ از مرغداران تهران و ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن مرغ از مرغداران کل کشور خریداری می‌شود تا تولیدکنندگان متحمل زیان نشوند.


سالمی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به انتقاد مرغداران پیرامون قیمت خرید تضمینی، برنامه‌ای برای افزایش نرخ دارید؟ افزود: در حال حاضر مرغ با نرخ مصوب از مرغداران خریداری می‌شود که با وجود آنکه نرخ مصوب به تازگی اعلام شده، برنامه‌ای برای افزایش نرخ نداریم.



مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران