آغاز توزیع گسترده تخم مرغ با قیمت مصوب درتهران

  • 1399/10/23
  • 648 بازدید

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: طبق ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی، توزیع گسترده هر شانه تخم‌ مرغ ۳۰ تایی با نرخ مصوب ۳۳ هزار تومان در سطح شهر تهران آغاز شد.

محمدرضا طلایی مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور اظهار کرد : در آبان‌ماه افزایش قیمتی را در زمینه تخم‌مرغ شاهد بودیم که به دستور وزیر جهاد کشاورزی، توزیع گسترده آن را در تمام شهرها انجام دادیم.



وی بیان کرد: از ۲۰ روز گذشته نیز بر اساس وظیفه‌ای که وزارت جهاد کشاورزی برای ما تعیین کرد، باراندازی را در حکیمیه تهرانپارس در نظر گرفتیم و تخم‌مرغ در آنجا توزیع می‌ شود.



طلایی افزود: در حال حاضر در سازمان میادین و فروشگاه‌هایی که وزارت صنعت، معدن و تجارت به ما معرفی می‌کند، تخم‌مرغ را با قیمت مصوب توزیع می‌کنیم.



مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشورگفت: از آنجایی‌که قیمت‌گذاری در زمینه تخم‌مرغ بسته‌بندی صورت نگرفته بود، تخم‌مرغ با قیمت‌های کاذب در مراکز خرید به فروش‌ می‌رسید که با تکلیفی که داریم از امروز به‌صورت گسترده و به‌صورت مستقیم توزیع را انجام می‌دهیم و این توزیع تا رسیدن قیمت تخم‌مرغ به قیمت مصوب ادامه خواهد داشت.



وی اذعان کرد: همچنین هر کیلوگرم  تخم‌مرغ ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان توسط خرده‌فروشی‌ها توزیع خواهد شد و قیمت هر شانه ۳۰ عددی تخم‌مرغ در میادین هم حدود ۳۰ تا ۳۱ هزار تومان و قیمت در مراکز خرید تا ۳۳ هزار تومان خواهد بود.



ذخایر استراتژیک نهاده‌های دام و طیور مناسب است



مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با بیان اینکه این یک شرکت دولتی است که وظیفه خدمات‌دهی در حوزه تامین نهاده‌های دام و طیور را داراست، گفت: طبق اساس‌نامه، این شرکت موظف است نهاده‌های مورد نیاز کشور را بر اساس تکالیف محول شده تامین و توزیع کند.



طلایی درباره تامین ذخایر استراتژیک کشور خاطرنشان کرد: طبق تکالیف محول شده از طرف شورای امنیت ملی به این شرکت، در حوزه نهاده دام و طیور، یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تن ذرت، یک‌میلیون تن کنجاله سویا و ۷۰۰ هزار تن جو باید وارد و به‌عنوان ذخایر استراتژیک ذخیره‌سازی شود.



وی افزود: ما موظفیم از ذخایر استراتژیک در طول سال و تنها در شرایط بحرانی کشور، توزیع انجام دهیم که بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی، سهم ما در بازار حدود ۲۰ درصد است.



طلایی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون حدود ۹۵۰ هزار تن کنجاله سویا، ۸۲۳ هزار تن ذرت و ۵۵۰ هزار تن جو را در دستور کار توزیع داشتیم؛ در یک ماه گذشته نیز به خاطر کمبود واردات جو، وزیر جهاد کشاورزی مجوز توزیع ۲۰۰ هزار تن جو را به این شرکت ابلاغ کرد که در دستور کار قرار گرفت.



مقام مسئول گفت: اکنون علاوه بر ذخایر، حدود یک‌میلیون تن ذرت، حدود ۵۰۰ هزار تن کنجاله سویا و حدود ۳۰۰ هزار تن جو خریداری، در حال حمل، در اسکله، در مسیر و در مبادی داریم.




مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران