۱۳۳ هزار و ۷۰۸ تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شد

  • 1399/10/17
  • 709 بازدید

رئیس سازمان چای کشور از پرداخت ۹۹ درصد مطالبات چایکاران با رقمی حدود ۵۰۶ میلیارد تومان خبر داد.

حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور، درباره آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران گیلان و مازندران تصریح کرد: حدود ۱۳۳ هزار و ۷۰۸ تن برگ سبز چای درجه یک و دو از چایکاران ۲ استان گیلان و مازندران خریداری شده است.


وی بیان کرد: از میزان برگ سبز چای خریداری شده از چایکاران بالغ بر ۳۰ هزار تن چای خشک تولید شده است که نسبت به سال گذشته ۵ درصد رشد داشته است.


رئیس سازمان چای کشور با بیان رشد ۵ درصدی تولید چای خشک نسبت به سال گذشته گفت: از میزان چای سبز خریداری شده حدود ۳۰هزار تن چای خشک تولید شده است.


جهانساز با اشاره به پرداخت ۹۹ درصد از مطالبات چایکاران گفت: از ۵۱۳ میلیارد تومان مطالبات چایکاران حدود ۵۰۶ میلیارد تومان آن پرداخت شده و یک درصد مطالبات که حدود ۶ میلیارد تومان می‌شود باقی مانده است.


رئیس سازمان چای کشور افزود: سهم دولت به طور کلی پرداخت شده و یک درصد از مطالبات باقی مانده مربوط به ۸ کارخانه می‌شود که به زودی پرداخت خواهد شد.


وی در خصوص پرداخت تسهیلات به چایکاران گفت: از ابتدای امسال تا تاریخ ۱۴ دی ۹۹ حدود ۲۷ میلیارد تومان تسهیلات در گردش و حدود ۹ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه‌ای با کارمزد ۴ درصد برای اصلاح و به زراعی باغات با بازپرداخت ۴ ساله پرداخت شده که جمع رقم تسهلات حدودا ۳۶ میلیارد تومان می‌شود.


استان‌های گیلان و مازندران بیش از ۵۰ هزار خانوار چایکار و حدود ۲۸ هزار هکتار باغ چای دارد در این میان ۹۰ درصد باغات چای در استان گیلان و ۱۰ درصد در استان مازندران قرار گرفته است.




مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران