صادرات قزل آلا تا پایان سال به ۱۰ هزار تن می رسد

  • 1399/10/15
  • 714 بازدید

مدیر عامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که تا پایان سال، صادرات قزل آلا به ۱۰ هزار تن برسد.

آرش نبی زاده مدیر عامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی، بیان کرد: هم اکنون تولید قزل آلا روال عادی خود را طی می‌کند و تولیدکنندگان استان‌های پرتولید سود معقولی از فروش دارند.


او با انتقاد از افزایش قیمت نهاده‌های تولید اظهارکرد: قیمت هر کیلو ماهی سرمزرعه ۳۷ تا ۳۸ هزار تومان است که با این وجود تولیدکننده در فروش هر کیلو ماهی ۲ تا ۳ هزار تومان سود می‌کند.


مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سرد آبی قیمت هر کیلو قزل آلا در عمده فروشی را ۴۲ تا ۴۳ هزار تومان و در خرده فروشی‌ها ۴۷ تا ۴۸ هزار تومان اعلام کرد.


وی قیمت هر کیلو سالمون سر مزرعه را ۵۱ تا ۵۲ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و شرایط سخت نگهداری، قیمت تمام شده سالمون به شدت بالاست که تولیدکنندگان تمایلی به تولید ندارند.


نبی زاده افزود: با حمایت دولت از تامین‌نهاده آبزیان پیش بینی می‌شود که بازار ماهی به ثبات برسد. و برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید قزل آلا تا پایان سال به ۱۳۵ تا ۱۴۰ هزار تن و صادرات قزل آلا به ۱۰ هزار تن برسد.


خرید ماهی 15درصد افت کرد



مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی گفت: از مردم تقاضا داریم که مصرف ماهی را تنها به نیمه دوم سال محدود نکنند و در نیمه اول سال هم از ماهیان پرورشی که همیشه به صورت تازه در اختیارشان هست، استفاده کنند.


او با اشاره بر شفاف سازی توزیع نهاده افزود: گرچه معاونت امور دام اعلام می‌کند که نهاده را در اختیار اتحادیه گذاشته است، اما شفاف مشخص نیست که نحوه واگذاری در میان اعضا به چه صورت است؟


نبی زاده در پایان اضافه کرد: علی رغم برگزاری جلسات متعدد، اما تاکنون نهاده‌ای در اختیار ما نگذاشتند، این در حالی است که وزیر جهاد کشاورزی قول داده بود، توزیع نهاده را در اختیار اتحادیه‌ها قرار دهند تا مشکلات رانت از این طریق کم شود که متاسفانه تاکنون این موضوع عملیاتی نشده است.


 




مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران