تولید زیتون کاهش یافت

  • 1399/10/08
  • 757 بازدید

مهدی عباسی رئیس شورای ملی زیتون از کاهش روند تولید زیتون در کشور سخن به میان آورد و گفت: در سال جاری به دلیل نامناسب بودن شرایط جوی کشور، میزان تولید کاهش چشمگیری داشته و به 140 هزار تن رسید.

این مقام مسئول در واکنش به اینکه میزان تولید زیتون افت قابل توجهی داشته، اظهار کرد: با وجود کاهش تولید، در حوزه قیمت زیتون نوسانی نداشته ایم، ناگفته نماند که هزینه های تولید از جمله کود، سم و غیره نسبت به سال 98 افزایش یافته است.


وی همچنین از اختلاف نظر بخش خصوصی و دولتی بر سر میزان تولید خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر نرخ هر شیشه روغن زیتون را 85 هزار تومان و کنسرو زیتون را 15 تا 22 هزار تومان اعلام کرده ایم.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه 60 تا 70 درصد روغن های وارداتی خارج از مصرف انسانی است، افزود: هم اکنون روغن زیتون های وارداتی به کشور با نرخ های بالاتری در حال عرضه است.


فروش روغن های بی کیفیت وارداتی با نرخ بالا در بازارهای داخلی



وی از عدم امکان رقابت تولید کنندگان با روغن های وارداتی خبر داد و گفت: لازم به ذکر است که این محصولات بی کیفیت با نرخ بیشتری در بازار به فروش می رسند.


مهدی عباسی با بیان اینکه در سال جاری نیازی به واردات زیتون کنسروی نداشته ایم، تصریح کرد: امسال نزدیک به 45 هزار تن زیتون کنسروی در کشور تولید شده است، بنابراین کمبودی در تامین نیاز داخل نخواهیم داشت.


این مقام مسئول در پایان از به بن بست رساندن تولید محصول توسط عوامل نفوذی در کشور سخن به میان آورد و گفت: سیستم های امنیتی موظف به بررسی این موضوع می باشد تا هرچه سریع تر این افراد را شناسایی کند.



مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران