حمایت سازمان فائو در تدوین پروژه های سبز ایران

  • 1399/09/25
  • 765 بازدید

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در تهران جهت حمایت از ارتقای ظرفیت ملی ایران در زمینه کاهش تغییرات اقلیمی و سازگاری، با برگزاری دوره های آموزشی به تقویت دانش و مهارت های کارشناسان ایرانی پرداخت.

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در تهران جهت حمایت از ارتقای ظرفیت ملی ایران در زمینه کاهش تغییرات اقلیمی و سازگاری، با برگزاری دوره های آموزشی جهت تقویت دانش و مهارت های کارشناسان ایرانی با ایجاد تغییرات اقلیمی در توسعه کشاورزی و روستایی، تدوین راهکارهای مناسب برای تحقق توسعه تاب آور به تغییرات اقلیمی و مشارکت با نهادهای بین المللی تامین مالی تلاش کرد.


کارشناسان و نمایندگان بخش های دولتی و خصوصی در این کارگاه 5 روزه حضور داشتند، شرکت کنندگان در این دوره دانش افزایی آموزش های لازم در زمینه برداشت ها، بینش ها، ابزارها و آموزش های عملی جهت گردآوری بخش های مختلف سند پروژه (با نظارت بر تغییرات اقلیمی) از جمله تدوین داده ها و اطلاعات، اهمیت مساله، تهیه خلاصه سند، ارزیابی ایده اصلی پروژه و همچنین مراحل گردآوری کل سند پروژه رادریاف کردند.


شرکت کنندگان در این دوره های آموزشی درباره ی مفاهیم کلیدی مورد نیاز جهت گردآوری پروژه (بر اساس 6 معیار سرمایه گذاری صندوق اقلیم سبز) نیز آموزش دیدند، این آموزش ها شامل:



تغییر پارادایم



نظریه تغییر



رویه های تصویب ساده پروژه



چارچوب سنجش عملکرد



شرکت کنندگان فرآیند تصویب ملی مورد نیاز جهت دسترسی به منابع مالی صندوق اقلیم سبز را مورد بحث و بررسی قرار دادند، این فرآیند ارزیابی "رویه عدم اعتراض"، یک شیوه نامه ارزیابی توسعه یافته برای مرجع ملی صلاحیت دار در سازمان حفاظت محیط زیست است. این رویه اعتراض امکان دسترسی به مرجع صلاحیت دار ملی را خواهد داد تا به بازبینی طرح ها و پروژه های ارائه شده بپردازد و آنها را رده بندی کند.


این سازمان با اجرای پروژه " برنامه آماده سازی و پشتیبانی مقدماتی صندوق اقلیم سبز برای جمهوری ایران" جهت تاب آوری میان میلیون ها خانواده روستایی کشاورز در ایران از تلاش های کشور در زمینه تنوع زیستی و حفظ محیط زیست حمایت می کند.



مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران