برداشت بیش از 120 تن میوه زیتون در کشور

  • 1399/09/25
  • 833 بازدید

جواد میرعرب رضی مجری طرح زیتون واردات جهاد کشاورزی از بهتر شدن روند برداشت میوه زیتون نسبت به سال های اخیر سخن به میان آورد و گفت: برداشت از برخی استان ها همچنان ادامه دارد.

جواد میرعرب رضی مجری طرح زیتون واردات جهاد کشاورزی از بهتر شدن روند برداشت میوه زیتون نسبت به سال های اخیر سخن به میان آورد و گفت: برداشت از برخی استان ها همچنان ادامه دارد.


وی خاطر نشان کرد: میزان تولید میوه در سال های گذشته 100 تا 110 هزار تن بوده است، اگرچه در سال گذشته به علت مساعد بودن شرایط 147 هزار تن میوه زیتون تولید شد.


مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی از روند تولید این میوه در سال جاری سخن به میان آورد و افزود: با در نظر گرفتن سطح زیر کشت باغات، میزان تولید در سال جاری به 16 هزار تن خواهد رسید.


میر عرب رضی با بیان اینکه سطح زیر کشت باغات زیتون کشور حدود 93 هزار هکتار است، بیان کرد: از این میان سطح زیر کشت 29 هزار هکتار غیر بارور و 64 هزار هکتار باروراند.


وی ادامه داد: با توجه به ارزیابی های انجام شده در 26 استان کشور زیتون کاری انجام می شود، قزوین، زنجان، گلستان، فارس، گیلان و سمنان از جمله استان های مهم تولید این محصول اند.


ایران نهمین کشور تولید کننده کنسرو زیتون



مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در سال گذشته صادرات کنسرو زیتون به میزان 795 تن صورت گرفت، این محصولات به کشورهایی از جمله ترکیه، کویت، قطر، عراق، مالزی و امارت فرستاده شد.


وی به بررسی میزان صادرات در سال 97 و 98 پرداخت و گفت: صادرات کنسرو زیتون در سال 98 نسبت به سال قبل خود، 450 درصد افزایش وزنی داشته است.


میر عرب رضی همچنین از سرانه مصرف این محصولات سخن به میان آورد: در حال حاضر این سرانه در کشور 952 گرم و برای هر نفر 188گرم بوده است.


وی یادآور شد: هر ساله 15 هزار تن روغن زیتون در کشور به مصرف می رسد، که از این میزان 75 درصد توسط تولید داخل و بقیه مقادیر از طریق واردات تامین می شود.



مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران