گسترش صنعت زنبورداری کشور در سال 99

  • 1399/09/17
  • 723 بازدید

با توجه به گفته های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در راستای گسترش صنعت زنبورداری کشور از نوآوری ها حمایت خواهد شد. این حمایت توسط کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنبور عسل صورت می گیرد.

بر اساس گفته های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تا به امروز اقدامات فراوانی جهت گسترش فناری در حوزه صنعت زنبور عسل انجام شده است.


از جمله فعالیت های ستادی این کانون:



همکاری برای گردآوری و تصویب استاندار ژله رویال



همکاری برای تصویب و اجباری شدن استاندارد عسل



پیشنهاد تدوین استاندارد گرده زنبور عسل



در راستای گسترش صنعت زنبورداری کشور از نوآوری ها حمایت خواهد شد. این حمایت توسط کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنبور عسل صورت می گیرد.


شایان ذکر است که این نهاد در راستای گسترش تعامل با نهادهای اجرایی مختلف پیشنهاد گردآوری استاندارد "بره موم" را به سازمان استاندارد ارائه داد. از دیگر فعالیت های این کانون می توان به برنامه ریزی تولید ملکه در زنبورداری کشور و همکاری در برگزاری روز جهانی زنبور عسل اشاره کرد.


در این راستا کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنبور عسل حمایت از نوآوران صنعت را اولویت کار خود قرار داده است. حائز اهمیت است که این سازمان در حال گسترش شناخت این زنجیره های ارزش و شناساندن این صنعت به صاحبان صنایع است.


پیگیری و هماهنگی بین دستگاه های حاکمیتی، تشکل ها و صنعتگران، پیگیری توسعه شرکت‌های دانش بنیان در حوزه زنبورعسل و همکاری با نهادهای مانند اتاق تعاون ایران از جمله دیگر اقدامات این کانون برای گسترش تعامل در این شاخه مهم از کشاورزی است.


انتقال فناوری ملکه های عسل اصلاح شده به زنبورداران کشور



یکی از اقدامات مهم کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنبور عسل انتقال فناوری ملکه های اصلاح شده از نژاد ایرانی به سایر زنبور داران جهت بهینه ساختن تولید عسل در سال 99 است. از جمله اهداف این کانون بنیان گذاری مسیری نوین و فناورانه است تا با تهیه نقشه، نحوه فرآوری محصولات زنبور عسل مشخص شود.


معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری جهت افزایش هماهنگی و تعامل میان سه حوزه در رشته های مختلف دستور به ایجاد کانون های هماهنگی دانش، صنعت و بازار داده است.



مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران