توزیع مستقیم تک محصولی در میادین میوه و تره بار

  • 1399/09/16
  • 857 بازدید

ستاد تنظیم بازار از توافق سازمان مدیریت میادین میوه شهرداری تهران در خصوص توزیع مستقیم تک محصولی در میادین میوه و تره بار خبر داد.

ستاد تنظیم بازار از اختصاص دادن حق بهره برداری موقت برای توزیع مستقیم تک محصولی خرمالو، انار، ازگیل، نارنگی و هندوانه با شرایط آسان و تسهیلات ویژه شب چله سخن به میان آورد و افزود: این تصمیم با همکاری مراکز تعاون روستایی، سازمان جهاد کشاورزی و سازمان های صنعت سراسر کشور به تصویب رسانده شد.


"ستاد تنظیم بازار برای عرضه گوشت مرغ به تمامی واحدها نیاز دارد"



با در نظر گرفتن شرایط کنونی بازار گوشت مرغ، شیوع گسترده ی ویروس کرونا و الزامی بودن رعایت پروتکل های بهداشتی، سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران به استفاده از تمامی ظرفیت های ممکن دستور داد.


این سازمان به منظور جلوگیری از ایجاد صف های طولانی و کاهش مراجعات افراد به مراکز تابعه سازمان، دستور به عرضه گوشت مرغ به بهره بردارن و سایر غرفه هایی که امکان توزیع ندارند، داد.


همچنین مورد استفاده قرار دادن اماکن خالی و  فضای محوطه و بازارهای تابعه که امکان استقرار  ماشین سرد خانه‌دار دارند را الزامی دانست.


رسانه ها در سال گذشته میانگین هزینه خانوارها را در شب چله تخمین زدند و بیان کردند: این شب برای تمامی خانوارها با یک میانگین قیمتی تمام می شود، جهت برپا کردن یک شب یلدای متوسط و کم هزینه برای خانواده چهار نفره با در نظر گرفتن کمترین قیمت آجیل (300 گرم)، یک کیلو خرما، یک کیلو لیمو شیرین، پنج کیلو هندوانه، یک کیلو انار، یک کیلو شیرینی تر و یک کیلو چغندر (لبو) نزدیک به 70 هزار تومان می شود و این بازه نرخ تا 100 هزار تومان قابل افزایش است. این در حالی است که افراد با توان مالی بیشتر هزینه های بالاتر و سنگین تری را به این شب اختصاص می دهند.


لازم به ذکر است که چهل روز ابتدایی زمستان "چله بزرگ" نامیده می شود. شب یلدا (شب چله) در سال جاری در تاریخ 30 آذر ماه شروع و به رسم هر ساله تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت.



مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران