نرخ گیاهان دارویی 15تا 25 درصد افزایش یافت

  • 1399/09/06
  • 437 بازدید

علیرضا رضایی قهرودی رییس اتحادیه عطاران در مورد تغییر تقاضای گیاهان دارویی در دوران کرونا خاطر نشان کرد: مراجعه مردم به عطاری‌ها در دوران کرونا بیشتر شده است.

علیرضا رضایی قهرودی رییس اتحادیه عطاران در مورد تغییر تقاضای گیاهان دارویی در دوران کرونا خاطر نشان کرد: مراجعه مردم به عطاری‌ها در دوران کرونا بیشتر شده است، مردم در این دوران به داروهای گیاهی روی آورده‌اند و ما بعد از این دوران شاهد افزایش 15 درصدی مصرف داروهای گیاهی خواهیم بود.


وی تصریح کرد: بهترین راه این است که مردم پس از گرفتن نسخه از متخصصان طب سنتی به عطاری‌ها مراجعه کنند. اگر هم خواستار مراجعه به عطاری‌ها هستند از واحدهایی خریداری کنند که پروانه کسب دارند.


رییس اتحادیه عطاران تهران در مورد نرخ گیاهان دارویی افزود: قیمت گیاهان دارویی نیز مانند همه اجناس دیگر افزایش داشته است، با افزایش هزینه‌های آب، برق و مالیات قیمت اجناس نیز افزایش می‌یابد. داروهای گیاهی از ابتدای سال بین ۱۵ تا ۲۵ درصد افزایش قیمت داشته است


وی درپایان گفت: محدودیت‌های کرونایی بر روند کاری عطاری‌ها ثاثیر چندانی نگذاشته است؛ بنابر اینکه عطاری‌ها جزو مشاغل گروه ۱ محسوب می‌شوند، می‌توانند فعالیت خود را ادامه دهند. معمولا مغازه‌های عطاری از ۸ صبح تا ساعت ۸ شب باز هستند.


 




مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران