متعادل سازی قیمت مرغ طی هفته آتی

  • 1399/09/04
  • 671 بازدید

سعید محمدی‌پور معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به اینکه امکان کاهش قیمت مرغ ظرف یک یا دو روز وجود ندارد گفت: باید این عرضه مرغ از سوی وزارت جهاد کشاورزی تا چند روز ادامه پیدا کند .

سعید محمدی‌پور معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران با بیان اینکه دستور داده شد مرغ با نرخ تصویب شده در ۲۵۰ میدان تره بار اصلی و فرعی تهران توزیع شود، خاطر نشان کرد: باید عرضه مرغ از سوی وزارت جهاد کشاورزی مدتی ادامه پیدا کند و از متعادل شدن قیمت تا هفته آتی خبر داد.


به گفته وی: در آخرین جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران مقرر شد مرغداری‌هایی که ارز دولتی گرفتند مورد نظارت قرار بگیرند در نتیجه این نظارت مشخص شد از ۵۲ واحد مرغداری که نهاده دولتی گرفته بودند، ۴۵ واحد متخلف هستند و مرغ با نرخ تعیین شده به بازار عرضه نکرده‌اند؛ بنابراین تخلف ۲۴۱ میلیارد ریالی در این بخش کشف و پرونده آن به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شد و نتایج پیگیری از تعزیرات استان حاکی از آن است که احکام آن‌ها در حال اجرا است.


وی  با بیان اینکه مسئولان وزارت جهاد کشاورزی دلیل افزایش قیمت را وقفه در جوجه ریزی عنوان کرده‌اند، ابراز امیدواری کرد و از تعادل قیمت در پی افزایش تعداد مرغ‌ها طی هفته آتی خبر داد.


این مقام مسئول در ادامه از بازرسی سخت‌ گیرانه بر ارائه مرغ از سوی وزارت جهاد کشاورزی در میدان بهمن و میدان پیروزی تهران با قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان خبر داد و افزود: تعیین شده مرغ با نرخ مصوب  در ۲۵۰ میدان تره بار اصلی و فرعی تهران توزیع شود و امروز این ۲۵۰ میدان رصد شده و گزارش‌ها حاکی از عرضه شدن مقادیری مرغ در تمام میدان‌های تره بار تهران است.


محمدی پور با اشاره به اینکه امکان کاهش قیمت مرغ ظرف یک یا دو روز وجود ندارد گفت: باید این عرضه مرغ از سوی وزارت جهاد کشاورزی چند روز ادامه پیدا کند و در این صورت تا هفته آینده قیمت‌ها متعادل خواهد شد.


به گفته وی: قیمت مرغ در کمتر از یک هفته حدود ۶۰۰۰ تومان افزایش یافت. روز گذشته قیمت مرغ گرم در خرده فروشی‌های سطح شهر تهران به حدود ۳۳ هزارتومان رسید. در صورتی که هفته گذشته قیمت مرغ گرم در بازار حدود ۲۶ تا ۲۷ هزارتومان بود.


شایان ذکر است که اواخر مهر ماه کارگروه تنظیم بازار استان تهران قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان پذیرفته شد.



مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران