تخلیه 100 هزار تن محموله برنج و گندم در بندر شهید رجایی

  • 1399/08/27
  • 628 بازدید

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۱۴ هزار و ۸۳۱ تن محموله گندم و ۸۲ هزار و ۵۰۰ کیسه برنج در شبانه روز گذشته در پایانه فله خشک بندر شهید رجایی تخلیه شد.

علی رضا محمدی کرجی ران مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، بیان کرد: با تلاش صورت گرفته تخلیه روزانه ۳ هزار و ۳۰۰ تن معادل ۸۲ هزار و ۵۰۰ کیسه برنج ظرف مدت ۲۴ ساعت محقق شده که این اقدام نیز نرم عملیات تخلیه در بنادر کشور را ارتقا داده است.


وی، سرعت ‌بخشی در عملیات کالاهای اساسی و استراتژیک بر اساس دستورالعمل ‌های بهداشتی و ایمنی را راهبرد اداره کل بنادر و دریانوردی در بندرشهید رجایی عنوان کرد.


مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: ترسیم سازو کارهای اجرایی بر اساس چارچوب‌های اقدامات توسعه دهنده و تقویت کننده عملیات  تاثیرات خود را در ارتقا نرم عملیات تخلیه از کشتی ‌های حامل کالاهای اساسی درحال عبور به بندر شهید رجایی به جای گذاشته است.


محمدی کرجی‌ران اظهارکرد: واگذاری عملیات باربری توسط ترمینال اپراتورهای  بندری در بخش ترمینال فله خشک و ترمینال کالای متفرقه و نظارت دقیق بر فرآیند، اختصاص انبارهای ویژه به منظور انبارش کالا درکنار سایر انبارهای اختصاصی و همچنین الحاق یک فروند تجهیز ویژه بندری در سال جاری از مهم‌ترین اقدامات در راستای تحقق اهداف ترسیم شده در عملیات تخلیه کالاهای اساسی است.


طبق اظهارات مسئولان درحال حاضر هشت میلیون تن کالای خوراکی، بهداشتی، مواداولیه، صنعتی و کشاورزی در گمرکات کشور در داخل محوطهها و انبارهای بندری و کشتی ‌های درصف انتظار تخلیه و منتظر ساماندهی هرچه سریع‌تر هستند که بخشی ازاین کالاها سهم هرمزگان است.


بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندرتجاری و دروازه طلایی نام برده می‌شود این روزها بدلیل فراهم شدن باراندازها، ظرفیت فراوان در تخلیه وبارگیری کالاهای فله و کانتینری به کانون انباشت کالاها تبدیل شده با تاکید وتوجه دولت تدبیر و پیگیری مجلس درحال تعیین تکلیف و کاهش این حجم از کالاست.


طبق اعلام وزیر صنعت، معدن وتجارت؛ ستاد تنظیم بازار روزهای دوشنبه هرهفته در این وزارتخانه با حضور اعضای موثر این ستاد شامل وزارتخانه جهاد کشاورزی، گمرک جمهوری اسلامی ایران و بانک مرکزی تشکیل می‌شود و ترخیص کالاهای اساسی و ضروری کارخانه‌ها در گمرکات ایران به طور حتم با فراوانی کالاها در بازار، تاثیر قیمتی آن در بازار مشاهده می‌شود.


 


 


 




مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران