علت کمبود آرد در برخی از نانوایی ها

  • 1399/07/27
  • 568 بازدید

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت : امروز در کشور کمبود آرد و گندم وجود ندارد .


یزدان سیف اظهار داشت: حدود ۹۰ هزار نانوایی از طریق ۴۰۰ کارخانه تولید آرد که ماهیانه ۹۰۰ هزار تن، گندم را تبدیل به آرد می‌کنند از طریق شبکه حمل و نقلی منسجم و برنامه ریزی شده در سه دهه اول، دوم و سوم در هر ماه آرد دریافت می‌کنند.


وی گفت: از مردم تقاضا داریم از نانوایی ‌هایی که دارای پروانه فعالیت، جواز کسب و پروانه بهداشت تضمین شده هستند، خرید کنند.


مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: گاهی اوقات دیده شده برخی از نانوایی‌ ها که پروانه کسب نداشته و اجازه فعالیت هم ندارند و آرد مورد نیاز خود را غیر رسمی تامین می‌کرده اند با کمبود آرد مواجه شده اند.


سیف در خصوص نانوایی‌ های آزادپز هم گفت: نانوایی آزادپز دیگر در کشور وجود ندارد و همه نانوایی‌ ها به دو مدل یارانه‌ای یک و دو، از دولت آرد دریافت می‌کنند که در نوع اول به صورت کاملاً دولتی و به قیمت هر کیلو ۶۶۵ تومان و نوع دوم که به صورت آزاد آرد دریافت می‌کنند.


وی افزود: هر سال در نیمه دوم سال، به دلیل اینکه روزها کوتاه می‌شود و تعطیلی خیلی از ادارات و فضاهای کاری توام با یکدیگر می‌شود متاسفانه شاهد شلوغی و ازدحام متقاضیان نان در صف نانوایی‌ها هستیم.


مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: علت دیگری که امکان دارد نانوایی، نان کمتری پخت کند این است که بعضی نانوایی‌ها به جای هشت ساعت کار شش ساعت فعالیت می‌کند.


سیف افزود: در هیچ نقطه‌ای از کشور، نه در حال حاضر بلکه در گذشته و حتی در آینده هم هیچ مشکلی در تهیه آرد و نان نداریم ضمن اینکه میزان ذخایر راهبردی کشور هم بی نظیر است.


 


 



مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران