پایانه‌های صادراتی گل و پسته استان مرکزی تقویت می‌شوند

  • 1399/03/25
  • 547 بازدید

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از تقویت پایانه‌ های صادراتی گل و پسته در استان خبر داد.

سعید جعفری کرهرودی در حاشیه جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان مرکزی بیان کرد: با تمرکز بر توافق نامه اخیر با کشورهای اوراسیا، سعی خواهد شد که آشنایی بیشتری بین صادرکنندگان و تشکل ‌های فعال با راهکارهای مربوط به تجارت و استفاده از ظرفیت صادرات با کشورهای مذکور صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه تسهیل در کار پایانه صادراتی استان مانند پایانه صادراتی گل و گیاه محلات و پایانه صادراتی پسته ساوه در دستور کار قرار گرفته است گفت: در نظر است که فعالیت این پایانه نسبت به گذشته تقویت شود تا به مرحله بهره ‌برداری برسد.

رییس سازمان صمت استان مرکزی اظهار کرد: در سال گذشته حدود ۱۲ هزار تن برداشت پسته از اراضی زیر کشت استان برداشت شد که هشت هزار تن معادل ۶۵ میلیون دلار صادر شده است، البته به دلیل اینکه پایانه هنوز مهیا نبوده است، این صادرات از سایر استان‌ها انجام شده و امیدواریم با تقویت پایانه پسته، سال آینده این صادرات از استان مرکزی صورت گیرد.

جعفری کرهرودی تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و شرایط تحریم ‌ها و آسیب‌ های ناشی از کرونا، برای توسعه و تحریک بازار چاره‌ای جز صادرات نداریم و باید صادرات را در حوزه صنعت و حوزه‌ های تجاری افزایش داد و وزارت صمت در پی تسهیل گری در حوزه صادرات بویژه در منطقه اورآسیاست.



خبرفارسی